هارد کامپیوتر HDD Computer خرید و قیمت HDD&SSD پی سی PC کامپیوتر افق | asusmag

اما هاردهای SSD دیگر این مشکل را ندارند و طول عمر بیشتری نیز دارند. خرید هارد دیسک اینترنال با قیمت منصفانه و در برندهای مختلف و محبوب در تیا آی تی عرضه می گردد. در ادامه توضیحات مختصری درباره اینکه هارد چیست و انواع آن و اجزای مختلف هارد و فاکتورهای مهم در برآورد قیمت هارد دیسک اینترنال را آورده ایم.

حافظه اس اس دی سامسونگ مدل EVO 870 ظرفیت 500 گیگابایت

هارد دیسک ها از یک نوار گردان پوشیده شده توسط لایه مواد مغناطیسی برای ذخیره اطلاعات استفاده می کنند. یک هارد دیسک داخلی دارای اجزای مختلفی می باشد که هر کدام از آنها وظایف خاص خودشان را دارند و با کنار هم قرار گرفتن داده ها را ذخیره کرده یا جابجا می کنند . حال قسمت کنترل کننده مرکزی وظیفه دارد تا بازوی مکانیکی هد مجله خبری محصولات ایسوس را به قسمت های مختلف دیسک هدایت کند . زیرا امکان دارد داده های یک فایل در مکان های مختلفی بر روی دیسک ها ذخیره شوند ، بنابراین بازوی مکانیکی ممکن است بین قسمت های مختلف پلاتر جابجا شود. حال قسمت هد وظیفه دارد تا با توجه به دستور داده شده (خواندن یا نوشتن داده) کار خود را بر روی سکتور فیزیکی مورد نظر انجام دهد .

هارد HDD Mix Brand 1TB

همچنین هاردهای ضد آب نیز بسته به مدل آن‌ها عموما تنها در حالت بسته شدن خوب درگاه USB ضد آب هستند. هاردهای لپ‌‌تاپ فرم‌فکتور ۲.۵ اینچی دارند در صورتی که هارد‌های کامپیوتر دسکتاپ عموما ۳.۵ میلی‌متری هستند. با توجه به قیمت بالای اس‌اس‌دی برای ذخیره‌ اطلاعات با حجم بالا و آرشیو کردن مناسب نیست. بسیار بالاتر از هارددیسک است و دسترسی سریع‌تر به داده، حساسیت کمتر، دوام بیشتر و مصرف پایین برق را به همراه دارند. منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات سربرگ در بخش منوی موبایل مشخص کنید.

http://738sms.ir

جهت مقایسه قیمت هارد دیسک اینترنال در انواع برند موجود در بازار هارد دیسک، روی نام برند مورد نظرتان کلیک نمایید. در این مقاله به شرح اینکه هارد دیسک کامپیوتر چیست؟ و چه کار بردی در رایانه ها و سرورها دارد؟ پرداختیم. به زبان ساده تر این گونه هارد کامپیوتر نمونه ای بزرگتر و پیشرفته تری از مموری ها یا فلش ها می باشد و برای ذخیره اطلاعات از آن می توان استفاده کرد و حافظه های ssd را می توان راحت تر حمل کرد .

یکی از مهم ترین فاکتورهای تعیین کننده سرعت خواندن / نوشتن هارد دیسک، سرعت چرخش صفحات درون آن است. هرچه سرعت چرخش هارد بیشتر باشد، تاخیر دسترسی به داده ها نیز کمتر می شود چون چرخیدن صفحات است که سکتور داده ها را زیر هد خواندن/نوشتن قرار می دهد. به عبارت ساده تر، همان هاردهایی که در داخل کیس کامپیوتر استفاده می کنیم، اغلب از نوع ۳.۵ اینچی هستند.

  • رابط هارد های SSD یا همان Interface به ارتباط داخلی بین حافظه و پردازنده گفته می شود.
  • که اگر هریک از این عناوین را بشنوید لازم است بدانید منظور همان هارد دیسک یا همان هارد کامپیوتر است که در این مقاله شرح می دهیم.
  • بعداز آن سیستم عامل (ویندوز)، نرم‌ افزار ها و همه‌ ی فایل‌ ها، روی هارد قرار می‌ گیرند تا شما بتوانید به صورت واقعی از کامپیوتر استفاده‌ بکنید.
  • شرکت IBM همواره یکی از پیشتازان عرصه کامپیوتر بوده و هست، به طوری‌که تاریخچه هر مولفه از کامپیوتر را که می‌خوانیم ردپایی از این شرکت آمریکایی به چشم می‌خورد، در مورد حافظه داخلی نیز این موضوع صادق است.
  • به طور کلی هاردهای اینترنال دسکتاپی در فرم‌فکتور ۳.۵ اینچی و هاردهای اینترنال لپ‌تاپی در فرم‌فکتور کوچک‌تر ۲.۵ اینچی در دسترس هستند.