قیمت خرید هارد کامپیوتر به همراه یکسال گارانتی بازیابی اطلاعات هاردیاب | asusmag

برند هاردهای کامپیوترها بسیار متنوع می باشد اما رایج ترین آنها توشیبا سی گیت می باشد. از مواردی که هنگام تهیه هارد باید به آن توجه داشته باشید ، نوع و ابعاد هارد می باشد. هارد دیسک ها در انواع مختلف و اندازه های گوناگون به بازار عرضه می شوند ظرفیت هارد نیز از موارد حائز اهمیت در هنگام خرید آن قطعه می باشد. همه هارد دیسک ها یک ظرفیت مشخص دارند؛ از چند مگابایت گرفته تا چند صد گیگابایت و حتی چندین ترابایت. اگر مطمئن هستید که بیشتر از ۱ ترابایت از حافظه آن استفاده نخواهید کرد، لازم نیست پولتان را برای هاردی با حجم بیشتر صرف کنید بجای آن می توانید بر روی معیارهای دیگر تمرکز کنید.

هارددیسک اینترنال سیگیت مدل SkyHawk ST8000VX004 ظرفیت 8 ترابایت

این قطعه به نوعی مغز هارد دیسک است که وظیفه کنترل کردن قسمت های مختلف هارد را بر عهده دارد. حافظه SSD به دلیل فناوری متفاوت و مدرن خود سرعت بسیار بیشتر و گاه تا ده‌ها برابر هارد دیسک دارد. از 4 ترابایت تا 18 ترابایت گزینه های ظرفیت بالای هارد اینترنال هستند که در بازار میتوان آنها را خریداری کرد. هاردهای HDD نیز که مخفف hard disk drive است و همان دیسک‌های قدیمی چرخان می‌باشد که به تازگی کمتر نشانی از آن‌ها می‌بینیم و جای خود را به SSD های پرسرعت خوش قیمت داده‌اند.

حافظه اس اس دی ای دیتا مدل SU800 ظرفیت512 گیگابایت

تمامی این مواردی که ذکر شد کار پردازش، تقسیم انرژی و محاسبات را انجام می‌دهند، اما یک چیز در این میان کم است. بله آن چیزی که کم است مکانی برای ذخیره سازی اطلاعات پردازش شده و اطلاعات سیستمی است‌‌. هارد دیسک‌ها وظیفه‌ی ذخیره سازی داده‌ها و اطلاعات را دارند و پردازشگر این اطلاعات را از روی هارد دیسک می‌خواند. هارد دیسک‌ها قابلیت خواندن و نوشتن را به سیستم می‌دهند تا سیستم بتواند هم اطلاعات را برروی هارد دیسک بنویسد و هم اطلاعات مورد نیاز را از روی آن بخواند. در تیا آی تی تنوع بالایی از هارددیسک اینترنال با قیمت منصفانه همراه با گارانتی اصلی عرضه شده‌ است.

حافظه SSD چیست؟

برای رفع مشکل غیر قابل حمل بودن این هارد ها، هارد های اکسترنال طراحی شدند. پروتکل NVMe (مخفف Non-Volatile Memory Express) به نسبت پروتکل قبل تکنولوژی جدید تری دارد و با همه گیری استفاده از SSD ها به وجود آمد. باید توجه داشت که پروتکل AHCI تنها بر روی درگاه های SATA مورد استفاده قرار می‌گیرد. پروتکل های حافظه SSD به دو دسته کلی پروتکل AHCI و پروتکل NVMe تقسیم می شوند. هارد های SSD به دلیل انواع مختلف و کارایی خاصی که دارند باید ارتباط کاملی با مادربورد داشته باشند.

http://738sms.irرابط هارد های SSD یا همان Interface به ارتباط داخلی بین حافظه و پردازنده گفته می شود. چون SSD بسیار سریع تر می‌تواند برنامه ها را نسبت به HDD اجرا کند.اما به دلیل کم بودن حافظه SSD و قیمت بالای مجله خبری محصولات ایسوس آن برای آرشیو و ذخیره اطلاعات روزمره از HDD ها در کنار SSD بهره گرفته میشود. HDD ها می توانند داده های زیادی را در خود ذخیره کنند و به دلیل قیمت مناسب طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارند.

  • به طور کلی هارددیسک‌ها هنوز به دلیل قیمت مناسب چه در بین کسب‌‌وکارها و چه در بین کاربران عادی جایگاه ویژه‌ای دارند.
  • این مدل از هاردها ابعاد بسیار کوچکتری دارند و فضای کمتری نیز اشغال می‌کنند و مستقیم بروی اسلات M.2 مادربرد بسته می‌شوند و با سرعت فوق العاده بالا می‌توانند اطلاعات را بخوانند و بنویسند.
  • هرچه مقدار بافر بیشتر باشد، هماهنگی سرعت بین دو دستگاه یا قطعه سخت افزاری بیشتر خواهد بود.