قیمت و خرید مادربرد کامپیوتر گیمینگ، خانگی و اداری لیون کامپیوتر | asusmag

اولین بار از این واژه در بحث‌های سخت‌افزاری کامپیوتر استفاده شد. از آن به بعد این واژه به‌طور اختصاصی در مباحث سخت‌افزاری رایانه‌ها مجله خبری محصولات ایسوس مورد‌استفاده قرار گرفت. مادربوردهای E-ATX تعداد زیادی اسلات PCI-E x16 دارن و حداقل از 8 اسلات رم DIMM پشتیبانی می‌کنن.

http://738sms.ir

اما اگر قصد دارید باتری لپ‌تاپ خود را تعویض کنید، ابتدا باتری اصلی آن را جدا کنید. بهترین سرمایه گذاری در زمان خرید سیستم، سرمایه گذاری روی مادربرد است چرا که حقیقتا برد اصلی و ثابت رایانه شما محسوب می شود و وقتی در یک سیستم، مادربرد تعویض می گردد به این مفهوم است که کل سیستم تغییر می کند. در نتیجه باید بروزترین و بهترین مادربرد را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. اگر قصد خرید یا تعویض CPU و یا کارت گرافیک دارید، مقاله “راهنمای خرید CPU” و “راهنمای خرید کارت گرافیک” را مطالعه کنید. برای خرید all in one و خرید لپ تاپ نیز کافی‌ست وارد لینک‌ها شوید. از جمله مواردی که لازم است تا بدانید مادربورد سیستم‌تان چیست، زمانی است که می‌خواهید سیستم‌تان را ارتقا دهید مثلا تعویض CPU، افزودن رم و حافظه، یا افزودن کارت گرافیک را در نظر داشته باشید.

  • قبل از تعویض باتری مادربرد، ابتدا سیستم‌عامل کامپیوتر را خاموش و آن را از منبع تغذیه جدا کنید.
  • در زیر تعدادی از فرم فاکتورهای محبوب و رایج ترین مشخصات آنها آورده شده که پیش از خرید مادربرد باید به آن ها توجه کنید.
  • نزدیک‌ترین سوکت یا شکاف به پردازنده‌ها از نظر ارتباطی آنهایی هستند که ماژول های DRAM، حافظه‌ی سیستم aka را در خود جای داده‌اند.

شکل و اندازه مادربورد در طرحهای ان‌ال‌ایکس و آ تی‌ایکس می‌باشد که دومی بیشتر رایج‌تر است. یکی از تراشه‌های مادربورد، سوپر آی/اُ است که دیسک‌های کمکی، صفحه کلید، ماوس و قسمت‌های سریال و چاپگر را کنترل می‌کند. به تراشهٔ سوپر آی/اُ بعلاوهٔ دو تراشهٔ دیگر به نام‌های پل شمالی و پل جنوبی، چیپ ست مادربرد گویند که مبنای بسیار خوبی جهت مقایسه مادربردها می‌باشد. از چیپست‌های معروف به کار رفته در مادربردهای امروزی می‌توان اینتل و ای‌ام‌دی را نام برد. زمانی میتوانیم یک مادربرد پرقدرتی بخریم که قبل از آن اجزای مادربرد و انواع مادربرد را بشناسیم ، با رایانه کمک همراه باشید تا بعد از شناخت مادربرد ،رازهای خرید مادربرد را بررسی کنیم.

خرید مادربرد خوب با قیمت مناسب

این ورودی برای اتصال سیم خروجی منبع تغذیه به برد استفاده میشود، در واقع برق مورد نیاز مادربرد و تعدادی از قطعات روی آن توسط این بخش تامین میشود. اگر از علاقمندان به دنیای سخت افزار باشید احتمالا نام رمز ارز چیا را بارها شنیده اید. رمز ارز چیا برخلاف دیگر نمونه های مشابه خود تنها با استفاده از حافظه های ذخیره سازی استخراج می شود و همین امر سبب شده است که یک شرکت چینی، مادربردی را تولید و معرفی کند که به صورت ویژه برای استخراج این رمز ارز طراحی شده است. شرکت Onda به تازگی از محصول جدید خود تحت عنوان Chia-D32H-D4 رونمایی کرده است که بنا به گفته این شرکت این مادربرد به صورت ویژه برای استخراج رمز ارز چیا تولید شده است. از ویژگی های این مادربرد ویژه می توان به چهار شیار حافظه DDR4، پشتیبانی از حداکثر 128 گیگابایت حافظه رم، یک شیار PCle x16، یک شیار PCle x1، یک شیار M.2 و چهار پورت 0. این استاندارد بین سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۷ بود و جای خود را به PCI داده‌است.

اما دقیقا مادربرد چیست؟

اگر به دنبال خرید یک مادربرد قوی هستید احتمالا شما یک گیمر یا طراح حرفه ای باشید که کیفیت و قدرت مادربرد برایتان بسیار حائز اهمیت است. متاسفانه از لحاظ قیمتی، مادربردهای گیمینگ از قیمت بالاتری به نسبت مادربردهای معمولی برخوردار است و به همین دلیل اغلب افراد به ناچار مجبور به خرید مادربردی بی کیفیت و یا دست دوم می شوند. اما اگر شما به دنبال یک مادربرد ارزان قیمت و قوی هستید، گزینه های ذکر شده در زیر می تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد.