قیمت مادربرد کامپیوتر آی تی بازار | asusmag

مادربرد همانطور که از اسمش پیداست برد اصلی و مهم ترین بخش هر کامپیوتر است که وظیفه آن کنترل و برقراری ارتباط بین قطعات مختلف سیستم می باشد. در واقع وجود مادربرد، قطعات رایانه را در کنار هم قرار می دهد و به آنها مفهوم می بخشد. انتخاب این برد الکترونیکی در ابتدای چیدمان و اسمبل یک سیستم بسیار مهم است چرا که پس از آن اگر زمانی تصمیم به ارتقاء سیستم مجله خبری محصولات ایسوس خود بگیرید، تنها قطعه ای که می تواند تعیین و یا محدود کننده شما در انتخاب سایر قطعات باشد همین مادربرد است. نزدیک‌ترین سوکت یا شکاف به پردازنده‌ها از نظر ارتباطی آنهایی هستند که ماژول های DRAM، حافظه‌ی سیستم aka را در خود جای داده‌اند. آن‌ها به طورمستقیم به پردازنده متصل شده‌اند و هیچ مانعی در مادربرد میان پردازنده‌ها و حافظه‌ها قرار نمی‌گیرند.

http://738sms.irممکن است قیمت مادربرد برای خرید بهترین مادربرد بالا باشد، اما باید بدانید که کاربران معمولی به خرید مادربرد پیشرفته‌ای‌ که برای محاسبات در سطح سازمانی یا کامپیوترهای گیمینگ طراحی شده‌‌اند، نیازی نخواهند داشت. پس از بررسی مشخصات و ویژگی های مادربرد، اکنون نوبت به بررسی قیمت مادربرد به عنوان یک کالای ضروری فرا میرسد. از نظر قیمتی، مادربردها طیف وسیعی را شامل می شوند و قیمت های بسیار متنوعی را در بر دارند. به طور کلی مادربردهای دست اول و آکبند از حدود یک میلیون تومان شروع می شود ولی با توجه به کارایی، قیمت این کالا تا 20 میلیون تومان متغیر خواهد بود و شما می توانید در این میان، با توجه به نیاز خود، مناسب ترین مادربرد را تهیه نمایید. چیپ پل شمالی روی مادربرد ها بر اساس اینتل به پردازنده کمک می‌کند تا با رم کار کند.

قسمت‌های پورت USB را حتما تاکنون بر روی سیستم های مختلف دیده اید. این ورودی ها اجزای خارجی سیستم را مانند موس، کیبورد کامپیوترو… امروزه بیشتر اتصال هایی که توسط کابل‌ها صورت می‌گیرد با پورت USB است. همه و همه با پورت USB به سیستم ها متصل می‌شوند.البته امروزه اسلاتی برای اجزای خارجی به صورت جداگانه در روی مادربرد ها تعبیه کرده‌اند. در هنگام بستن کیس کامپیوتر با توجه به انواع سوکت های پردازنده که روی مادربورد قرار گرفته اند می تونید کارایی سیستم خودتون رو ارتقا بدین و مراقب باشین تا سوکت پردازنده روی مادربرد شما با نوع پردازنده شما مطابقت داشته باشن و متفاوت نباشند.

  • با سرعت باس بسیار بالاتری نسبت به باقی انواع سوکت ها (1600 مگا هرتز)، این دسته از مادربرد ها جزو مادربرد های نسل جدید و سری جدید می باشند که در سال 2004 به بازار معرفی شدند.
  • مادربرد های E-ATX یکی را می توان بزرگ ترین نوع مادربرد شناخت که تولید می شود و در اختیار مشتریان قرار می گیرند.
  • این بخش نیز مانند پردازندۀ صوتی به شکل آنبرد در تمامی مادربردهای سری دسکتاپ وجود دارد و امکان اتصال تجهیزات LAN مانند مودم‌ ADSL را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
  • بین مادربرد گیمینگ و مدل‌های معمولی اختلاف زیادی وجود دارد اما شما باید این دو گزینه را با هم مقایسه کنید تا ببینید چه چیزی برای نیازهای شما مناسب است.
  • پیغام NEW CPU Installer، زمانی که باتری انرژی لازم برای BIOS را فراهم نمی‌کند نمایش داده می‌شود.
در کامپیوترهای قدیمی‌ به‌جای استفاده از مادربرد UEFI، از BIOS استفاده می‌کردند. BIOS(Basic Input/Output System) در تراشه‌هایی که در مادربرد کامپیوتر ذخیره‌شده استفاده کرده و با روشن کردن کامپیوتر و در حین بارگذاری، BIOS کار خود را آغاز می‌کند. احتمال داره مشکل از کارت گرافیک یا کابل مانیتورتون باشه، بهتره سیستم رو به یک متخصص سخت‌افزار نشون بدید. پیشنهاد می کنیم که اگر تخصص و علم کافی راجع به سازگاری قطعات مختلف سیستم تان ندارید، می توانید از بخش اسمبل آنلاین در صفحه اصلی سایت و یا از کارشناسان کامپیوتر مرکزی کمک بگیرید. جهت مقایسه قیمت مادربرد در انواع برند موجود در بازار مین برد، روی نام برند مورد نظرتان کلیک نمایید. همچنین در سراسر این مادربرد کانکتورهای زیادی از جمله فن و پورت USB اضافی وجود دارد؛ با اینکه همه‌ی مادربردها به این کانکتورها مجهز نیستند، اما درحال‌حاضر عموم محصولات موجود در بازار از آن‌ها بهره می‌برند.

مادربرد ایسوس ASUS ROG STRIX Z790 E GAMING WIFI DDR5

اندازه گذرگاه داده برد های اصلی جدید دارای یک گذرگاه داده ای شصت و چهار بیتی می باشند. گذرگاه فوق عرض بزرگراهی را نشان می دهد که داده ها در طول آن حرکت و دراحتیار پردازنده گذاشته شده و یا پردازنده نتایج عملیات خود را از طریق آنها ارسال می نماید. البته مشخصات دیگری هم در مادربرد ها ممکن است وجود داشته باشد که در میان آن ها نوع بایوس اهمیت بیشتری دارد. به یاد داشته باشید باز کردن کامپیوترهای شخصی و انجام عملیات تعویض یا تعمیر، رویکردی استاندارد دارد. بهتر است مراقب الکتریسیته ساکنی که در قطعاتی که اختلال، ایجاد می‌کنند باشید. استفاده‌ معمول از کامپیوتر می‌تواند باعث طولانی تر شدن عمر باتری شود.

مادربردh61