مادربوردها در کامپیوتر چه وظیفه ای دارند؟-وبلاگ آمیار24 | asusmag

از مزایای این پردازنده می توان به این نکته اشاره نمود که دارای 4 هسته پردازشی و 8 رشته است و قادرخواهد بود چندین برنامه را به صورت همزمان اجرا کند در حالیکه عملکرد سیستم دچار هیچ افتی نشود. چیپ ست نوع پردازنده قابل قبول توسط مادربرد، نوع و ظرفیت رم و دستگاه‌های بیرونی و درونی قابل پشتیبانی توسط کامپیوتر را مشخص می‌کند. چیپست‌ها از نظر امکانات، بازدهی و پایداری بسیار متفاوت اند و بنابراین گزینه ای بسیار حیاتی در انتخاب مادربرد به حساب می‌آیند. این بخش نیز مانند پردازندۀ صوتی به شکل آنبرد در تمامی مادربردهای سری دسکتاپ وجود دارد و امکان اتصال تجهیزات LAN مانند مودم‌ ADSL را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

  • همیشه برندها تعیین می‌کنند که برای ویژگی‌های مشابه چقدر باید بپردازید.
  • شما می‌توانید هر بار یک ماژول رم را به سیستم خود اضافه کنید، اما این نکته را فراموش نکنید، زمانی که رم را به صورت جفت همسان نصب کنید بهترین عملکرد را خواهید داشت.
  • اگه میخواین هارد اینترنال بخرین ولی نمی‌دونین کدوم مدل براتون بهتره پیشنهاد می‌کنم مقاله‌یراهنمای خرید هارد اینترنال و انتخاب از بین سری‌های مختلف + نحوه تشخیص هارد معیوبرو مطالعه کنین.
  • حداکثر دستگاه‌های قابل پیشتیبانی ۶ دستگاه هستند؛ اما فقط ۲ عدد از پورت‌ها دارای کانکتور پرسرعت هستند.

در حالتی که تمامی هسته‌ها با حداکثر توان خود فعال باشند، ولتاژ مورد نیاز پردازنده به ۱/۴ ولت یا بیشتر افزایش می‌یابد. تصویر زیر ۳ سوکت را نشان می‌دهد؛ دو مورد بالایی PCI Express هستند؛ سوکت دیگر، سوکت سیستم‌های قدیمی به‌نام PCI است که پهنای باند کمتری دارد. سوکت کوچک بالایی دارای برچسب PCIEX1_1 است زیرا این سوکت تنها به یک لِین یا خط درگاه ارتباطی PCI Express مجهز است. سوکت زیر آن نیز با برچسب PCIEX16_1، به ۱۶ لِین مجهز است و برای اتصال کارت‌هایی با پهنای باند بالا مثل کارت گرافیک به کار می‌رود. برای این بررسی مادربرد از نوع ATX و مدل Asus Z97-Pro Gamer در نظر گرفته شده است. همان‌طور که در تصویر می‌بینید تمام اجزا و جزییات آن کاملاْ مشخص است.

روزنامه جمهوری اسلامی: مصوبه سران قوا در مورد فروش اموال دولت، خلاف قانون اساسی است

این نوع مادربردها جای خیلی کمی رو اشغال می‌کنن و در عین حال همه‌ی قابلیت‌های یک برد پایه رو دارن. مادر برد Mini-ITX برای اون دسته از افرادی که در کیسشون حجم کمی رو در اختیار دارن مناسبه. این نوع سوکت در سال 2009 معرفی شد ، جالب است بدانید که این نوع از سوکت ها که روی مادربرد های جدیدتر نصب می شدند محصوص پردازنده های نسل اول Core I یعنی نسل قبلی Sandy Bridge بودند.

http://738sms.ir

وظیفه‌ی بیشتر پین‌ها برای ارسال و دریافت داده‌ها به ویژگی مهم بعدی این مقاله است. البته این نامی است که اینتل برای سوکت نگهدارنده‌های خود بکار می‌برد. LGA مخفف Land Grid Array مجله خبری محصولات ایسوس است که نوع متداولی از فناوری بسته‌بندی برای پردازنده‌ها و دیگر مدارهای مجتمع است. همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید سیستم‌های LGA تعداد زیادی پین کوچک روی مادربرد دارند.

دانلود pdf مادربرد کامپیوتر چیست و چرا به باتری نیاز دارد؟

مثلا برای استفاده از حافظه‌های جامد نسل 4 باید از یک مادربرد مناسب همراه با چیپست سازگار با حافظه‌های جامد نسل 4 استفاده کرد. البته باید در نظر داشت که استفاده از حافظه‌های جامد نسل 4 در کنار پشتیبانی مادربرد، نیازمند پشتیبانی پردازنده نیز خواهد بود. درنتیجه، برای ذخیره‌سازی اطلاعات و داده‌های خود به جریان دائمی برق نیاز ندارند و نوع دیگر مادربردهای کامپیوتر، مادربرد UEFI است. این مادربرد تنظیمات را در حافظه‌های فلش یا روی هارد دیسک کامپیوتر ذخیره می‌کنند.

تماس با رایانه کمک