مادربرد چیست؟ آشنایی با اجزای مادربرد | asusmag

بسته به اینکه از چه مادربردی استفاده کنید، راهکارها و تنظیمات مختلفی برای ارتباط مابین پردازنده‌ها و کنترلرها وجود دارد. به‌عنوان مثال مادربرد Gigabyte B450M Gaming دارای یک سوکت ۱۶ خطی PCIe، یک سوکت ۴ خطی PCIe و یک سوکت ۴ خطی M.2 است. تنها ۱۶ خط دردسترس پردازنده است؛ اما با استفاده از دو سوکت بزرگتر X16 به اجبار به ۸ خط متصل می‌شود. در مادربرد های رایج، معمولا تنها یک اسلات برای اتصال CPU وجود دارد ولی در رایانه‌ها قدرتمند‌تر مانند سرورها چند سوکت برای اتصال CPU تعبیه شده است.

است و باید مطمئن هنگام خرید مادربرد مطمئن شوید که مادربرد کامپیوتر شما می تواند از کارت گرافیک مورد نیاز شما برای استفاده های مورد نظرتان پشتیبانی کند. چنانچه قصد استخراج ارز دیجیتال را داشته باشید، برای ایجاد یک سیستم ماینینگ یا همان ریگ استخراج، احتیاج به مادربرد مناسبی دارید. لزوما این که یک مادربرد بتواند از چند کارت گرافیک پشتیبانی کند همیشه به معنای مناسب بودن آن برای کار ماینینگ نیست.

  • وظیفه این باتری تغذیه مادربرد برای نگه‌داری اطلاعات است.نگهداری و محاسبه زمان و تاریخ سیستم، در مدتی که سیستم خاموش است بر عهده این باتری ست.
  • اگر تصمیم به خرید مادبرد دارید می توانید پیش از خرید مادربرد لیست قیمت مادربرد ها از برندهای مختلف را از سایت های معتبر دریافت کنید همینطور داشتن قیمت روز مادربرد کامپیوتر یک روش مناسب برای صرفه جویی در هزینه هاست.
  • در دهه ی ۱۹۸۰، BIOS با شروع تولید کامپیوترهای شخصی توسط IBM، با محدودیت‌هایی به وجود آمد.
  • اگر قصد دارید قطعات سخت افزاری داخل کیس را از نزدیک مشاهده کنید سعی کنید قطعات را از لبه آن ها به دست بگیرید، این قطعات بسیار حساس هستند و الکتریسیته ساکن دست میتوانید به آن ها آسیب برساند.
  • اولین بار از این واژه در بحث‌های سخت‌افزاری کامپیوتر استفاده شد.

شما می توانید تنها با وارد کردن شماره موبایل خود و دریافت کد ورود، وارد حساب کاربری خود شده و یا عضو شوید. تا کنون به ارائه خدمات در خصوص معرفی منابع اصلی فروش محصولات آی تی و … با برداشتن تیک گزینه «بیمه ارسال سفارش»، ارسال کالای شما تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد.

مادربرد قطعات کامپیوتر

بنابراین برای انتخاب یک مادربرد مناسب حین خرید سیستم گیمینگ، باید براساس مطالعه و تحقیق یا استفاده از مشاورۀ مشاوران فروش، از مادربوردی با چیپست مناسب برای سیستم گیمینگ استفاده کرد. اتصالات داخلی مادربرد را چک کنید این بخش مربوط به هارد ها و سایر دستگاه ها یا اتصلات داخلی در سیستم شما است و بر اساس مشخصاتی که مادربرد شما دارد می توانید قطعات جانبی مثل کارت صدا ، کارت شبکه ، هارد و ….را انتخاب کنید تا با مادربرد سازگار باشند. مادربردهای دو یاچند کاناله مجله خبری محصولات ایسوس با کانالهای ارتباطی بیشتر به سرعت سیسستم شما بسیار کمک می کند در انتخاب یا خرید مادر برد چند کاناله باز هم cpu و ram ها نیز باید چند کانله باشند. چیپ‌های بیشتر برای کمک بیشترپردازنده‌ها و تراشه‌ها در پشتیبانی یا اتصال محدودیت دارند؛ ازاین‌رو بیشتر تولیدکنندگان مادربرد با استفاده از دیگر مدارهای مجتمع، محصولاتی با ویژگی‌های بیشتری ارائه می‌دهند. به‌عنوان مثال، این ویژگی‌ها ممکن است افزودن پورت‌های SATA بیشتر یا کانکتورهای دستگاه‌های قدیمی باشد.

http://738sms.ir

اگر به‌طور دقیق بخواهیم به آن اشاره کنیم، ریست سوئیچ، کانکتورهای LED و بلندگوها ضروروی نیستند. اطلاعات زیادی در فضای وب در مورد نحوه‌ی عملکرد آن‌ها وجود دارد؛ اما توضیح کوتاهی درباره آن‌ها به خوانندگان زومیتی ارائه می‌دهیم. معمولاً به هر VRM یک فاز گفته می‌شود و وجود چندین فاز ضروری است؛ زیرا به‌تنهایی نمی‌توانند جریان کافی را برای پردازنده‌های مدرن تأمین کنند؛ مادربرد مورد نمایش دارای هشت VRM است و سیستم «هشت‌فاز» نامیده می‌شود. وجود پین‌های ۱۲ ولتی باعث ایجاد مشکل بزرگتری شده است؛ درواقع پردازنده‌ها روی آن ولتاژ کار نمی‌کنند.

انواع میکروفون: نحوه انتخاب میکروفون مناسب برای صدای خود