انواع مادربرد کامپیوتر بر اساس اندازه Form Factor و نوع سوکت نت‌ران | asusmag

به عنوان مثال اگر بخواهید ریگ های خود را در کیس های سرور نصب کنید، مادربرد BIOSTAR TB250-BTC D+ به دلیل طراحی بدون نیاز به رایزر، می تواند یک انتخاب ایده آل برای شما باشد. اما به جز این مادربرد، برند ایسوس نیز با مادربرد ASUS B250 MINING EXPERT این روزها توانسته است حسابی جای خود را در میان علاقمندان به این حرفه باز کند. شرکت بایوستار یکی دیگر از شرکت های تولید کننده قطعات سخت افزاری کامپیوتر می باشد که قدمت این کارخانه تولیدی به حدود 4 دهه قبل باز می گردد. این مجله خبری محصولات ایسوس شرکت تایوانی با نوآوری هایی که از خود نشان داده است توانسته به محبوبیت زیادی دست یابد و در حال حاضر جزو برندهای برتر در دنیای کامپیوتر محسوب می شود. محصولات این شرکت بر اساس گواهینامه های استاندارد و مطابق با تکنولوژی روز دنیا تولید شده و توانسته است در بین کشورهای گوناگون از جمله ایران به محبوبیت زیادی دست یابد. مادربرد مدل TB250 BTC PRO این برند به دلیل کیفیت خوبی که دارد جزو بهترین مادربردها برای استفاده در استخراج ارزهای دیجیتال در سال گذشته محسوب شده است.

http://738sms.ir

از دیگر قابلیت‌های مادربرد UEFI انتخاب بوت و تغییر تنظیمات اختصاصی متعدد مادربرد است. مادربرد UEFI یا Unified Extensible Firmware Interface باهدف جایگزینی BIOS معرفی شد. این استاندارد بین تولیدکنندگان تراشه همچون AMD، اینتل و با حضور شرکت مایکروسافت و تولیدکنندگان کامپیوتر شخصی تصویب شد.

توجه به حافظه رم در خرید مادربورد

هنگام بوت شدن سیستم و قبل از نمایش لوگوی ویندوز، اطلاعات مادربورد نمایش داده می‌شود. برای اینکه بتوانید این اطلاعات را بنویسید، می‌توانید از دکمه Pause/Break استفاده کنید تا فرصت لازم برای نوشتن و یا دیدن دقیق مدل مادربرد را داشته باشید. تعمیرات لپ تاپ، تبلت، کامپیوتر، All-in-One، بورد و تعویض انواع پورت و چیپست خود را به صورت تخصصی با تجهیزات پیشرفته، به فالیک بسپارید. پاورسوئیچ نرم‌افزاری است و درواقع مادربرد را روشن یا خاموش نمی‌کند بلکه مدارهای روی برد، سوئیچ ولتاژ را با دو پین کنترل می‌کنند و هنگامی که آن‌ها به هم وصل شوند (اتصال کوتاه)، بسته به وضعیت فعلی آن، مادربرد را خاموش یا روشن می‌کند. همین قضیه در مورد ریست‌سوئیچ نیز صدق می‌کند؛ مگر اینکه مادربرد همیشه خاموش شود و بعد بلافاصله دوباره روشن شود.

  • واحد تنظیم، انتقال و توزیع انرژی الکتریکی به بخش‌های مختلف مادربرد است که از قطعات مختلفی مانند ماسفت‌، چوک‌ و خازن و …
  • اگر دستگاه به نیروی بیشتری احتیاج داشته باشد (بسیاری از کارت‌های گرافیکی نیروی زیادی می‌خواهند) باید مستقیماً به PSU وصل شوند.
  • قسمت هایی مانند CPU ، RAM ، Hard disks به همراه دستگاه های اضافه ای چون کارت های تلویزیون ، کارت گرافیک و …
  • کاربر با فشار دادن یک دکمه‌ در زمان بارگذاری سیستم، می‌تواند تنظیمات آن را تغییر دهد.

استفاده از قطعات الکترونیکی باکیفیت و تعداد فازهای مورد استفاده در طراحی این بخش باعث افزایش کیفیت و تغذیۀ پایدار بخش‌های مختلف سیستم و به ویژه پردازندۀ آن می‌شود. در ابتدا اگر قصدتان پیدا کردن مدل مادربرد کامپیوتر می باشد به قسمت آخر مطلب مراجعه نمایید و فیلم آموزش مستقیم پیدا کردن مدل مادربرد را مشاهده نمایید. خارج کردن و نصب مجدد باتری مادربرد گاهی برای رفع مشکلات کامپیوترهای قدیمی مفید است. اگر باتری را برداشته و مجدداً نصب کنید، رمز عبور BIOS و دیگر تنظیمات نیز به طور کامل پاک خواهند شد. زیرا مادربردها هنوز بخشی به‌نام ساعت زنده دارند و کامپیوترها باوجود خاموش و روشن شدن، زمان را مانند ساعت کوارتز حفظ می‌کند.

ASUS PRIME H310-PLUS Motherboard

حافظه دسترسی تصادفی بی ثبات است ، به این معنی که وقتی خاموش شود ، محتویات خود را از دست می دهید. این با حافظه غیر فرار مانند دیسک های سخت و فلش مموری متفاوت است که برای حفظ داده ها به منبع تغذیه نیاز ندارند. LGA 775 در میان دیگران شناسایی کنید، این می تواند به شما در شناسایی پردازنده مناسب در سوکت کمک کند. این مسئول واگذاری ، رمزگشایی و اجرای دستورالعمل های برنامه و همچنین انجام محاسبات ریاضی و منطقی است.

شرکت چینی Tecno از گوشی جدید POP 5S رونمایی کرد