خرید مادربرد قیمت مادربرد کامپیوتر Motherboard | asusmag

به عبارت دیگر ، این محل کار رایانه شما است ، جایی که برنامه ها و داده های فعال بارگذاری می شوند به گونه ای که هر زمان پردازنده به آنها نیاز داشته باشد ، دیگر نیازی به واکشی آنها از دیسک سخت نیست. در کنار حافظه و پردازنده های قوی این مادربورد است که حرف اول را می زند. با سلام خدمت مدیر عزیز من دانشجوی نرم افزار ترم سه هستم و از شما به خاطر این مطلب تشکر میکنم به امید پیشرفت بیشتر. برای اینکه بتونید دلیل این اتفاق رو پیدا کنید یکی از بهترین راه‌حل‌ها اینه که با استفاده از ابزار Event Viewer خود ویندوز (البته اگر از سیستم‌عامل ویندوز استفاده می‌کنید) چک کنید و ببینید چه چیزی باعث روشن و خاموش شدن سیستم شده. سلام، باید همه‌ی اجزا رو چک کنید، اول از همه ببینید که رم‌ها به درستی در جای خودشون قرار گرفتن یا خیر (در بالا و پایین هر اسلات رم دکمه‌هایی قرار داره که باید به درستی بسته شده باشه) بعد از اون به سراغ بقیه‌ی اجزا برید. دکمه پاور کامپیوترم کار نمیکرد عوض کردمش باز هم مشکل داره بدون دکمه پاور روشن شده.

کامپیوتر و اینترنت ( مروری بر گذشته )

اما مادربردهایی که برای سیستم های کامپیوتری معمولی طراحی شده اند، به طور معمول قدرت کمتری به نسبت مادربرد گیمینگ دارند و همچنین هزینه آن ها نیز به نسبت کمتر خواهدبود. سوکت CPU مادربرد Mini-ITX مشابه سوکتیه که در مادربردهای بزرگ‌تر می‌بینید، ولی تعداد پورت‌ها و اسلات‌های اون کمتره. یک مادربرد Mini-ITX بیشتر از یک اسلات PCIe و دو اسلات رم DIMM نداره. بعضی قابلیت‌ها مثل توانایی اورکلاک هم بسته به مدل مادربرد ممکنه فرق داشته باشه. همچنین، کیس‌های Mini-ITX برای اتصال به انواع هارد فقط 4 پورت ساتا دارن.

http://738sms.ir

تراشه‌های کوچک دیگری نیز وجود دارند که سوئیچ PCI Express هستند و به CPU و Southbridge کمک می‌کنند تا ۱۶ کانکتور PCIe را مدیریت کنند و در صورت نیاز به توزیع خطوط در دستگاه‌های بیشتر کمک می‌کنند. در امتداد سمت چپ این مادربرد، یک ردیف کانکتور وجود دارد که معمولاً به آن مجموعه‌ی I/O (ورودی/خروجی – input/output) گفته می‌شود و در این ماردبرد، تراشه‌ی Southbridge تنها تعدادی از آن‌ها را کنترل می‌کند. شما میتوانید به خرید و مقایسه انواع محصولات مادربرد و دیگر محصولات درفروشگاه اینترنتی مقداد ای تیبپردازید. یک مادربرد Micro-ATX با وجود قابلیت‌های زیاد ابعاد نسبتا کوچیکی داره. به دلیل اینکه این مادربرد از مادربردهای Mini-ITX بزرگ‌تره، اسلات‌ها و پورت‌های بیشتری داره و در عین حال کوچیک‌تر از یک مادربرد استاندارد ATX است. روی این نوع مادربرد 370 پی پردازنده وجود دارد و از پردازنده های Cyrix III Via، Intel Premium III و Celeron پشتیبانی می کنند.

اما دقیقا مادربرد چیست؟

اگه میخواین سیستم جدیدی اسمبل کنین، مادربردی رو انتخاب کنین که مناسب نیازهای شما باشه و همچنین با تجهیزات و قطعات دیگه همخونی داشته باشه. مادربرد‌های دیگه‌ای هم از نظر ابعاد و هم از نظر سوکت وجود دارن اما مثل انواع گفته شده در این مقاله کاربردی نیستن. اگه سوالی راجع به مادربرد دارین، می‌تونین در قسمت نظرات کامنت کنید. قیمت محصولاتی مجله خبری محصولات ایسوس که قصد خریدشان را داریم، همیشه یکی از معیار های مهم برای خرید محصولات مختلف است و ما همیشه دوست داریم مناسب ترین خرید را داشته باشیم. اگر قصد خرید مادربرد های مختلف با قیمت مناسب را دارید، می توانید مادربرد های مورد نظر خود را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در گلکسی پیکسل؛ وب سایت فروش تجهیزات کامپیوتری خریداری فرمایید.

، به این معنی که باید مطمئن شوید که شکاف‌های توسعه کافی روی مادر بورد دارید و تعداد مناسبی برای پشتیبانی از تمام نیازهای فعلی و آینده شما دارند. اگر به پنل جلویی کیس خود دقت کنید احتمالا چند پورت یو‌اس‌بی را آنجا خواهید یافت، این پورت‌ها توسط این قسمت به برد اصلی متصل می‌شوند. مادربرد، کیس و منبع تغذیه باید با هم سازگار باشند تا به درستی کنند.

  • این نوع مادربردها برای افرادی مناسبه که در کیسشون مشکل فضا ندارن.
  • به طور مثال usb3.1 بهتراست از usb های قدیمی تر و یا خروجی تصویر HDMI جدیدتر است از VGA یا Display port اما باید دقت کنید مانیتور شما کدام خروجی تصویر را پشتیبانی می کند.
  • پس از مدتی خط تولید محصولات اصلی این شرکت با نام تجاری جی فورس به بازار عرضه گردید.