خرید مادربرد قیمت مادربرد کامپیوتر Motherboard | asusmag

اگر هر ماژول را در هررنگ متفاوتی نصب کنید، سیستم مجبور خواهد شد فقط با یک کنترل کننده‌ به حافظه دسترسی پیدا کند. در مادربردی که در حال بررسی آن هستیم، پردازنده‌ی که روی آن سوار می‌شود دارای دو کنترل کننده‌ی حافظه است که هر کدام از آن‌ها دو حافظه را کنترل می‌کنند؛ از این رو در کل چهار سوکت وجود دارد. در این مادربرد، سوکت‌های حافظه به گونه‌ای رنگی شده‌اند تا به کاربر اطلاع دهند که کدام یک توسط کدام کنترلر مدیریت می‌شوند. آن‌ها معمولاً کانال‌های حافظه نامیده می‌شوند؛ بنابراین کانال شماره یک، دو شکاف را کنترل می‌کند و کانال شماره‌ی دو، کنترل دو مورد دیگر را به عهده دارد.

خرید مادربرد | قیمت مادربرد کامپیوتر (Motherboard)

این مادربرد ها سرعت باس خیلی بالایی دارن (1600 مگاهرتز) و به خاطر همین تطابق‌پذیری اونا خیلی خوبه. این مادربرد ها از پردازنده‌های Celeron، پنتیوم 4، پنتیوم D، پنتیوم XE و Celeron D پشتیبانی می‌کنن. علاوه بر این با CPU های Intel Core 2 Dou، Intel Core 2 Quad و Intel Xeon هم سازگاری دارن. مادربردهای Mini-ITX معمولا شکل مربعی دارن و ابعادشون 17×17 سانتی‌متره و به دلیل کوچک بودن قابلیت‌های کمتری نسبت به بقیه مادربردها دارن. این دسته‌بندی‌ها بر اساس سایز و اندازه و شکل ظاهری مادربورد ها هستن. اما این موضوع همیشه صدق نمی‌کنه و بعضی وقت‌ها مادربرد با اندازه‌ی کوچیک‌تر قابلیت‌های بیشتری نسبت به مادربرد بزرگ‌تر داره.

http://738sms.ir

در واقع بر روی هر اسلات در این تخته، یک قطعه سخت‌افزاری نصب می‌شود. اگر شما قصد خرید یک مادربرد خوب و بهینه برای سیستم خود دارید، دانستن این نکات برای خرید مادربرد ضروری هستند. قبل از اینکه این نکات را باهم مرور کنیم؛ در نظر داشته‌باشید که تفاوت در قیمت مادربرد وابسته به تعداد اسلات ها و کاربردی بودن آن اسلات است.اکنون برخی از مهم‌ترین مجله خبری محصولات ایسوس و کاربردی‌ترین نکات برای خرید مادربرد را با هم مرور مي‌كنيم. همچنین سوکت های جدید مادربرد مثل سری T – H و سایر آنها به شما میتونن کمک کنند که سیستم هایی قویتر و بهتر از کامپیوتر های نسل قدیمی اسمبل کنید. در ادامه این مقاله به بررسی انواع سوکت های مادربورد به جهت راهنمای خرید مادربرد می پردازیم، با گلکسی پیکسل همراه باشید.

  • شرکت ازراک از آوریل 2013 به صورت رسمی وارد عرصه تولید و ساخت مادربرد شد و در حال حاضر لقب سومین کمپانی بزرگ در عرصه تولید و ساخت مادربرد را از آن خود کرده است.
  • در این مادربرد خاص، رنگ درگاه‌ها کمی گیج کننده است و ممکن است کاربر را گیج کند؛ یکی از دو شیار سیاه و خاکستری کنترل کننده‌ی حافظه هستند.
  • وجود پین‌های ۱۲ ولتی باعث ایجاد مشکل بزرگتری شده است؛ درواقع پردازنده‌ها روی آن ولتاژ کار نمی‌کنند.
  • اگر قصد خرید یا تعویض CPU و یا کارت گرافیک دارید، مقاله “راهنمای خرید CPU” و “راهنمای خرید کارت گرافیک” را مطالعه کنید.
  • سی پی یو یا همان پردازنده مرکزی بدون شک مهم ترین قسمت کامپیوتر شما محسوب می شود.

شما می‌توانید انواع برندهای مادربرد گیمینگ را با ضمانت اصالت کالا از فروشگاه اینترنتی اگزو خریداری کنید. رتبۀ دوم در لیست ۱۰ سازندۀ برتر مادربرد، برند MSI است که با نام Micro-Star International نیز شناخته می‌شود. این برند مادربرد در سال گذشته ۴ میلیارد دلار درآمد داشت که آن را به یکی از برترین شرکت‌های تولید مادربرد از نظر میزان فروش تبدیل کرد. ایسوس در رتبه‌بندی تولیدکنندگان مادربرد، رتبۀ اول را به خود اختصاص داده است و همچنین در فروش سخت‌افزار کامپیوتر در سال گذشته نیز رتبۀ ششم را در بین تمام شرکت‌ها کسب کرد. واحد تنظیم، انتقال و توزیع انرژی الکتریکی به بخش‌های مختلف مادربرد است که از قطعات مختلفی مانند ماسفت‌، چوک‌ و خازن و … تشکیل شده و از نظر جایگاه در اطراف سوکت پردازنده و معمولا در زیر هیت‌سینک‌های خنک‌کننده قرار دارند.

در سال ۱۹۸۲همزمان با ارائه اولین کامپیوترهای شخصی از برد اصلی استفاده گردید. اولین برد اصلی از لحاظ اندازه نسبتا” بزرگ و بر روی آن ریزپردازنده ۸۰۸۰ نصب گردید. این برد شامل BIOS ، سوکت هائی برای حافظه مربوط به CPU و مجموعه ای از اسلات ها بود که کارت هائی از طریق آنها به برد اصلی متصل می گردیدند. شرکت گیگابایت در زمینه تولید مادربرد یکی از رقیبان اصلی برند ایسوس محسوب می شود.

باتری پشتیبان