مادربورد کامپیوتر دست دو استوکستان | asusmag

یک میان‌افزار (بین نرم‌افزار و سخت‌افزار) است که پس از روشن شدن سیستم، تمامی پارامترهای سیستم مانند حجم حافظۀ رم، فرکانس پردازنده، ولتاژها و … می‌توان گفت که رابط بایوس مانند روح یک سیستم رایانه‌ای است و بدون آن هیچ فعالیتی در سیستم امکان‌پذیر نخواهد بود. بخش مرکزی و کنترلر اصلی مادربرد است و با معرفی هر سوکت، چندین چیپست برای آن تعریف می‌شود. به عنوان مثال سوکت LGA1200 دارای چیپست‌های مختلفی مانند Z590/Z490/H570 و …

ASUS TUF GAMING H670-PRO WIFI D4 ATX Motherboard

هنگام باز کردن درب کیس حتما برق کیس را قطع کنید و از دست زدن به قطعات روی آن خودداری کنید. دوم اینکه مسیری را فراهم می‌کند تا اجزا بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. مجموعه مقداد آی تی در نظر دارد با استفاده از همفکری هموطنان گرامی در سرتاسر ایران امکانات منحصر به فردی را در سایت راه‌اندازی و اجرا نماید، لذا نظرات، ایده‌ها و ابزارهای مورد نظر خود را به ایمیل ارسال نمایید. تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت نت ران (فن آوران تیوا آرنا) می‌باشد. مدار Voltage Regulator Module یا VRM ولتاژ ورودی PSU رو برای قطعه‌های مادربرد تصفیه می‌کنه مثلا ولتاژی ورودی 12 ولت رو به ولتاژ خروجی 1 تا 1.4 ولت تبدیل می‌کنه تا به CPU منتقل کنه. علاقه‌مند بودند، اما با نسل دوازدهم و سیزدهم پردازنده های اینتل، این شرکت دوباره به اوج برگشته و تاج عملکرد به دست آورده است.

مادربرد کامپیوتر

در مادربرد مورد بررسی این مقاله، کنترلر PCI Express پردازنده دارای ۱۶ خط است. مادربردها یکی از کلیدی‌ترین اجزای محصولات حوزه‌ی فناوری به‌شمار می‌روند. برای آشنایی بیشتر با مادربرد‌ها و فناوری‌های به‌کار رفته در آن‌ها، با زومیت همراه باشید. این نوع سوکت معمولاً در مادربردهای AMD قرار می‌گیره و با پردازنده‌هایOpteron، Athlon 64 X2، Athlon 64 FX و Athlon 64 سازگاره. کار‌هایی مثل رندر کردن تصویر‌های 3D، ویرایش ویدئو، گیم‌های سنگین با تنظیمات گرافیکی Ultra (بالاترین کیفیت) و Frame rate بالا و کارهای دیگه‌ای که یک مادربرد استاندارد ATX نمیتونه انجام بده، توسط مادربرد E-ATX قابل انجامه.

http://738sms.ir

درواقع حافظه رم به باتری نیاز دارد در غیر این صورت، در زمان خاموش بودن کامپیوتر سبب از بین رفتن اطلاعات می‌شود. اما کامپیوترهای مدرن از CMOS RAM استفاده نمی‌کنند، آن ها تنظیمات BIOS را در حافظه‌‌ای که عمر طولانی‌تری دارد ذخیره می‌کنند. ببینید اسلات به معنی شکاف هست، در اینجا میشه شکاف‌های موجود بر روی برد اصلی سیستم که خوب کاربرد اصلیش قرار گرفتن سایر المان ها روشه. این پورت‌ها را میتوانید در پشت کیس خود مشاهده کنید، هنگامی که شما سیم مانیتور یا پرینتر را به کیس متصل میکنید در واقع دارید آن‌ها را مستقیما به برد اصلی مرتبط میکنید. درب کیس کامپیوترتان را باز کنید و تولیدکننده و شماره مدل مادربورد که روی آن هک شده است، ببینید. با وجود اینکه تراشه اینتل دارای یک آداپتور شبکه‌ی داخلی است، اما ایسوس ترجیح داده که از اتصالات پرسرعت ارزشمند دیگری استفاده کند و تراشه‌ی دیگری از اینتل به‌نام به آن افزوده است.

پل‌های مادربرد (Motherboard Bridge)

علاوه بر این موارد، یکی دیگر از وظایف این بورد اصلی ذخیره اطلاعات بایوس می­باشد. پردازنده شرکت اینتل با مدل core i7 جزو ششمین نسل از پردازنده های این شرکت است که با به کارگیری معماری اسکای لیک ساخته شده است. این سری از پردازنده های این شرکت با فناوری ساخت 14 نانومتری مجله خبری محصولات ایسوس طراحی شده اند که منجر به مصرف توان کمتر و بازدهی بیشتر می شود. توجه داشته باشید که برای نصب این پردازنده، همانند دیگر پردازنده های سری اسکای لیک، شما احتیاج به مادربردی با مدل LGA 1151 اینتل و چیپ ست Z170 دارید و هر مادربردی برطرف کننده نیاز شما نخواهدبود.

  • از جمله محصولات این شرکت می توان به مادربردهای همراه با پردازنده، رایانه های صنعتی، سرورهای رک مونت و رایانه های پنل اشاره نمود.
  • در امتداد سمت چپ این مادربرد، یک ردیف کانکتور وجود دارد که معمولاً به آن مجموعه‌ی I/O (ورودی/خروجی – input/output) گفته می‌شود و در این ماردبرد، تراشه‌ی Southbridge تنها تعدادی از آن‌ها را کنترل می‌کند.
  • زمانی که مادربرد درون کیس کامپیوتر قرار می‌گیرد، تنها این پورت‌ها هستند که از کیس بیرون می‌زنند و می‌توانند نمادی بیرونی از میزان قدرتمندی مادربرد باشند.