خرید مادربرد کامپیوتر خانگی و گیمینگ 2023 با بهترین قیمت اگزو گیم | asusmag

مادربرد یک برد مدار چاپی اصلی در کامپیوتر است، به این معنی که مادربرد قطعۀ اصلی مداری است که تمام قطعات دیگر به آن متصل می‌شوند تا یک سیستم منسجم را در کامپیوتر یا لپ‌تاپ شما ایجاد کنند. بعد از سوار شدن قطعات سخت افزاری روی مادربرد و اتصال آن به برق مورد نیازش، مادربرد بخش های مختلف را به هم متصل کرده و در کنار این که وظیفه انتقال برق به قطعات مختلف را بر عهده دارد، انتقال اطلاعات بین این قطعات را نیز انجام می دهد. شرکت Jetway یک شرکت فناوری آمریکایی است که از سال 1998 با هدف ساخت مادربردهای صنعتی و تجاری شروع به کار نمود. از جمله محصولات این شرکت می توان به مادربردهای همراه با پردازنده، رایانه های صنعتی، سرورهای رک مونت و رایانه های پنل اشاره نمود.

فیلتر محصولات

در مدل‌های آنلاک شده از VRM های خیلی با کیفیت به همراه هیت‌سینک‌های قوی برای زیاد شدن پایداری اورکلاک استفاده میشه. مادربرد های AT یکی از قدیمی ترین انواع مادربرد های کامپیوتر می باشند که امروزه دیگر با توجه به پیشرفت بسیار تکنولوژی و قطعات کامپیوتر نمی توانند بسیاری از قطعات از جمله پردازنده ها نسل جدید با سوکت های جدید را پشتیبانی کنند. مادربردها بر اساس تعداد اسلات ها و همچنین محل قرارگیری آن ها بسیار متفاوت هستند. باید مطمئن شوید که درهنگام خرید مادر بورد اسلات‌های کافی روی مادر بوردی که می خرید دارید و فضای کافی در اطراف آن‌ها برای جا دادن همه اجزای مورد نیاز شما وجود دارد. این قسمت، تنها جایی است که از بیرون کیس می‌توان به آن دسترسی داشت.

ویژگی های یک مادربرد

بنابر این این نوع مادربرد ها امروزه برای بستن سیستم کیس کامپیوتر کمترین میزان استفاده و خرید را دارند. ظاهر کلی مادربرد های AT بدین شرح است که سوکت پردازنده آنها در یک سمت از بورد و به دور از اسلات های گرافیک و رم می باشد و بطور معمول از فن و هیت سینک های قدیمی نیز استفاده می کنند. مادربرد قیمت های متفاوتی دارد، مادربردهای جدید بازار دارای قیمت بالاتر هستند و اگر به مجله خبری محصولات ایسوس دنبال مادربرد ارزان هستید می توانید در محصولات قدیمی تر یا با مشخصات پایین تر به دنبال آن باشید. البته یک مادربرد ارزان هم در حال حاضر برای شما چند میلیونی هزینه دارد. با این حال قیمت انواع مادربرد از مادربرد ارزان گرفته تا محصولات بهترین برند مانیتور را می توانید در سایت تاپ رایان مشاهده نمایید. برد اصلی یکی از اجزای اساسی و مهم کامپیوترهای شخصی محسوب می گردد.

  • اگه سوالی راجع به مادربرد دارین، می‌تونین در قسمت نظرات کامنت کنید.
  • از طرف دیگه، اکثرا فقط 1 اسلات PCI-E x16 دارن؛ ولی در بعضی‌هاشون 3 اسلات PCI-E x16 رو هم دارن.
  • در ادامه این مقاله به بررسی انواع سوکت های مادربورد به جهت راهنمای خرید مادربرد می پردازیم، با گلکسی پیکسل همراه باشید.
  • روی این نوع مادربرد 370 پین پردازنده وجود داره و از پردازنده‌های Celeron، Intel Pentium II، Via Cyrix III و Via C3 پشتیبانی می‌کنه.

در مادربرد ما، مانند همه‌ی مادربردهای دیگر سوکت و اتصالات بسیاری برای مدیریت وجود دارند. از همین رو پردازنده پردازش از سایر سوکت‌ها و اتصالات کمک می‌گیرد. مادربرد وظیفه‌ی برق‌رسانی به همه‌ی اجزای سیستم رو بر عهده داره و اون‌ها رو به هم وصل می‌کنه. با اینکه انواع مادربرد کامپیوتر با هم متفاوت هستن، اما 4 نوع مادر برد بیشتر شناخته‌شده هستن. اگه میخواین سیستم اسمبل کنین یا دوست دارین راجع به Form Factor ها یا سوکت‌های مادربرد بدونید، با ما همراه باشید تا انواع مادربرد کامپیوتر رو بررسی کنیم.

http://738sms.ir

تعداد درگاه‌های DRAM به پردازنده بستگی دارد؛ زیرا کنترلر حافظه درون پردازنده‌ی مرکزی قرار دارد. شرکت سومی که به عنوان یکی از بهترین ها میتوان معرفی کرد شرکت ام‌اس‌ای است. این بخش برای اتصال رم به برد اصلی استفاده میشود، بسته به نوع مادربرد تعداد متغیری از ان ها روی برد قرار دارد. انواع رمبرای عملکرد درست سیستم وجود دارد و حافظه‌های مختلفی بر روی مادربرد بر روی اسلات خودشان نصب می‌شوند.