راهنمای خرید مادربرد رایانه کمک 9099071540 حل مشکلات کامپیوتری و تلفن همراه | asusmag

تعداد اسلات‌های PCI و رم DIMM در مادربرد Micro-ATX ممکنه بسته به ابعادشون متغیر باشه. از طرف دیگه، اکثرا فقط 1 اسلات PCI-E x16 دارن؛ ولی در بعضی‌هاشون 3 اسلات PCI-E x16 رو هم دارن. این مادربردها از مادربرد‌های ITX و ATX مقرون‌به‌صرفه‌تر هستن اما مدل‌های گرون‌قیمت این نوع می‌تونن قابلیت‌هایی مثل VRM قوی، هیت‌ سینک‌ های بزرگ‌تر، هدرهای فن بیشتر مجله خبری محصولات ایسوس و… داشته باشن. این مادربرد های قابلیت اورکلاک بسیار بالایی دارند و برای گیمر هایی که کیس های گیمینگ پایین می بندند؛ بسیار مناسب است. مادربرد های ATX در کمترین حالت، تا 32 گیگابایت رم را ساپورت می کنند و مدل های بهتری نیز دارند. زمانی که قصد خرید مادربرد دارید، باید به اندازه آن، سوکت، مقدار و نوع رم پشتیبانی شده، تعداد درگاه‌های توسعه و…

  • مانند بسیاری از تراشه‌ها، بسته به آنچه در زمان واحد به مادربرد متصل شده است، این تراشه تمام اتصالات مختلف از مجموعه‌ای از پورت‌های مانند PCI Express ،USB ،SATA یا شبکه را با استفاده از پهنای باند دردسترس کنترل می‌کند.
  • همچنین اگر قصد دارید که مستقیما به وای فای متصل شوید، پس نیاز است که مادربردی با کارت شبکه بی سیم انتخاب نمایید.
  • برای تمام این کارها باید بدانید مارد بورد سیستم‌تان چیست تا قطعات سازگار با آن را تهیه کنید.

سوکت M.2، که برای اتصالحافظه‌ ذخیره‌سازی SSD استفاده می‌شود از فناوری ارتباطی فوق‌سریع PCI Express برای ارتباط سریع با حافظه‌ها بهره می‌برد. بااین‌حال، در برخی از ترکیب‌های CPU/مادربرد، سوکت‌های M.2 مستقیماً به CPU متصل می‌شوند؛ زیرا بسیاری از محصولات جدید بیش از ۱۶ خط PCIe را پشتیبانی می‌کنند و بدین ترتیب حافظه‌ی M2 پهنای باند مستقلی برای خود خواهد داشت. همچنین دارای آداپتور یکپارچه‌ی شبکه، تراشه یکپارچه‌ی صدا، خروجی صفحه‌نمایش VGA و مجموعه‌ی کاملی از دیگر کنترلر سیستم و زمان است. سایر مادربردها ممکن است دارای تراشه‌های پیشرفته‌تری باشند؛ به‌عنوان مثال ممکن است خطوط PCIe بیشتری ارائه کنند. اما به‌طور کلی، بیشتر تراشه‌ها ویژگی‌های یکسان و استانداردی ارائه می‌دهند.

مادربرد های قدیمی AT

دستگاه کوچک Pm25LD512 درکنار آن، که با رنگ آبی مشخص شده است، تراشه‌ی حافظه فلش است که در هنگام خاموش شدن مادربرد، تنظیمات ساعت و ولتاژ را ذخیره می‌کند،؛ ازاین‌رو لازم نیست هر بار که کامپیوتر خود را مجدداً راه‌اندازی می‌کنید، آن‌ها را دوباره تنظیم کنید. هر مادربرد تنها دارای حداقل یک دستگاه حافظه فلش است و برای ذخیره‌سازی بایوس مادربرد لازم ضروری است. ( بایوس سیستم‌عامل اولیه سخت‌افزاری است که قبل از بارگیری ویندوز، لینوکس، مکینتاش و… می‌تواند سیستم‌عامل را بارگذاری و سخت‌افزارها را شناسایی کند). در مادربرد مورد مثال، درگاه‌های SATA (که برای اتصال هارددرایوها، دی‌وی‌دی رایترها و… استفاده می‌شوند) به دلیل محدودیت پهنای باند ارتباطی کلی مادربرد که در بالا گفته شد، گروه‌بندی شده است. بلوک ۴ پورت سمت راست، از استاندارد ارتباطی عادی USB استفاده می‌کنند؛ درحالی ‌که کانکتور‌های سمت چپ از اتصال سریع این فناوری بهره می‌برند. بنابراین اگر از کانکتورهای سمت چپ استفاده کنید، پهنای باند ارتباطی کمتری برای سایر سوکت‌ها خواهد داشت.

http://738sms.irبسیاری از انواع اتصالات دیگر نیز وجود دارد که امروزه مادربردها می توانند از آن ها پشتیبانی کنند، و یک بار دیگر زمانی که می خواهید مادربرد خود را خریداری کنید نیازهای خود را با دقت در نظر بگیرید. مادربرد اصلی‌ترین بخش یک رایانه به‌شمار می‌رود و کار آن کنترل کردن پردازشگر مرکزی و ارتباط دادن آن با قسمت‌های دیگر است. خود پردازشگر با هیج کدام از ابزار آلات بیرونی ارتباط مستقیم ندارد و همان‌طور که از نامش پیداست تنها یک پردازنده‌است. ارتباط پردازشگر با ابزار خارجی (به جز در موارد معدود) توسط بایوس انجام می‌گیرد و در حقیقت بین پردازشگر و ورودی/خروجی‌ها همواره یک مدار واسط وجود دارد. این اسلات برای اتصال کابل ساتا به مادربرد استفاده میشود، این کابل را می‌توانید همراه هارد یا درایو سی دی و دی وی دی خود بیابید، معمولا ۴ عدد از این اسلات‌ها بر روی برد اصلی قرار دارد که به ترتیب اولویت با شماره های ۰، ۱، ۲ و ۳ بر روی برد مشخص شده. در صورتیکه قصد استفاده از فلاپی درایو و یا یک پورت موازی و … وجود داشت، می بایست یک برد جداگانه تهیه و آن را از طریق یکی از اسلات های موجود، به برد اصلی متصل کرد.

مادربورد ایسوس PRIME-B660M-A D4

وب سایت رهاکو به عنوان یک هلدینگ مهندسی توانسته است بعنوان مرجع مجازی سازی ایران رفرنس و منبع معتبری در زمینه مجازی سازی و همچنین ارائه خدمات و محصولات حوزه مجازی سازی شما را یاری کند. کاربر با فشار دادن یک دکمه‌ در زمان بارگذاری سیستم، می‌تواند تنظیمات آن را تغییر دهد. اینهمه سایت، برو یه جا دیگه، به جرئت میتونم بگم تا حالا سایتی ندیدم که مدیرش اینجوری جواب کاربرا رو بده.