هارد کامپیوتر HDD Computer خرید و قیمت HDD&SSD پی سی PC کامپیوتر افق | asusmag

بسیاری از افراد بین حافظه بافر و حافشه کش تفاوتی قائل نبوده و یا هر دوی آنها را یکی می‌دانند. در حالیکه حافطه کش برای افزایش سرعت و حافظه مجله خبری محصولات ایسوس بافر برای هماهنگی سرعت بین قطعات سخت افزاری استفاده می‌شود. حافظه بافر، یک حافظه برای ایجاد ارتباط بین دو قطعه یا دو سخت‌افزار است.

هارد دیسک چگونه کار می کند؟

این نوع از هاردها بدلیل نداشتن دیسک گردان سرعت بسیار بالاتری دارند و همین موضوع از آسیب رساندن به هارد دیسک نیز جلوگیری می‌کند. اگر HDD خریده باشید و یا از آن استفاده کرده باشید، می‌دانید زمانی که دستگاه روشن است نباید لپ تاپ و یا کامپیوتر خود را تکان دهید. اگر سیستم خود را تکان دهید، دیسگ گردان هارد نیز تکان می‌خورد و هارد دچار مشکل و درنهایت خرابی می‌شود.

  • هارد دیسک را حافظه ی دائم کامپیوتر می دانند و نام هارد دیسک به صورت اختصاری به صورت نوشته می شود.
  • فروشگاه آنلاین کالاهمراه از مجموعه‌ای باسابقه در بازار کالاهای دیجیتال و کامپیوتر برای ارائه کالاهای گوناگون تشکیل شده است.
  • پردازنده مرکزی کل امور پردازشی سیستم را برعهده دارد و دیگر قطعات کامپیوتر را مدیریت می‌کند.
  • مادربرد نیز حکم مادر کامپیوتر شما را بازی می‌کند و تمامی قطعات سخت افزاری را به یکدیگر متصل می‌کند.
  • گیمرها معمولا برای ذخیره بازی‌های مورد علاقه‌شان با کمبود فضا مواجه هستند.

بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید. نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید. اگر این محصول را قبلا از نگارشاپ خریده باشید، نظر شما به عنوان مالک محصول ثبت خواهد شد. این مدارات الکترونیکی یک میدان مغناطیسی بر روی سطح دیسک (برای خواندن) و یک میدان مغناطیسی نیز بر روی بیت‌ها که البته با میدان اولی متفاوت است(برای نوشتن)ایجاد می‌ کنند. پروتکل AHCI (مخفف Advanced Host Controller Interface) با بهبود درگاه SATA انتقال اطلاعات بین حافظه و مادربورد را سریع تر می کند. این رابط امکان انتقال اطلاعات از طریق چیپست مادربورد و پردازنده را دارد و می توان آن را به هر دو درگاه متصل کرد.

Seagate Exos ST12000NM0008 Internal Hard Drive 12TB

همچنین هاردهای ضد آب نیز بسته به مدل آن‌ها عموما تنها در حالت بسته شدن خوب درگاه USB ضد آب هستند. هاردهای لپ‌‌تاپ فرم‌فکتور ۲.۵ اینچی دارند در صورتی که هارد‌های کامپیوتر دسکتاپ عموما ۳.۵ میلی‌متری هستند. با توجه به قیمت بالای اس‌اس‌دی برای ذخیره‌ اطلاعات با حجم بالا و آرشیو کردن مناسب نیست. بسیار بالاتر از هارددیسک است و دسترسی سریع‌تر به داده، حساسیت کمتر، دوام بیشتر و مصرف پایین برق را به همراه دارند. منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات سربرگ در بخش منوی موبایل مشخص کنید.

http://738sms.ir

هارد دیسک ها از یک نوار گردان پوشیده شده توسط لایه مواد مغناطیسی برای ذخیره اطلاعات استفاده می کنند. یک هارد دیسک داخلی دارای اجزای مختلفی می باشد که هر کدام از آنها وظایف خاص خودشان را دارند و با کنار هم قرار گرفتن داده ها را ذخیره کرده یا جابجا می کنند . حال قسمت کنترل کننده مرکزی وظیفه دارد تا بازوی مکانیکی هد را به قسمت های مختلف دیسک هدایت کند . زیرا امکان دارد داده های یک فایل در مکان های مختلفی بر روی دیسک ها ذخیره شوند ، بنابراین بازوی مکانیکی ممکن است بین قسمت های مختلف پلاتر جابجا شود. حال قسمت هد وظیفه دارد تا با توجه به دستور داده شده (خواندن یا نوشتن داده) کار خود را بر روی سکتور فیزیکی مورد نظر انجام دهد .

هارد اینترنال سیگیت مدل ST8000NM000A Enterprise Exos با ظرفیت 8 ترابایت