پاور کامپیوتر Archives مرکز کامپیوتر پارسیان PCC CENTER | asusmag

این کابل را می توان با هر دو مادربرد 24 پین و 20 پین ATX مورد استفاده قرار داد. روش دوم خرید به شکل اینترنتی است که میتوانید سفارش خود را از سایت جهان بازار ثبت نمایید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس حاصل فرمایند. البته در اکثر پاورهای بالارده سوکت مادربورد را به صورت یک سوکت 20 پینی و یک سوکت 4 پین اضافی قرار می دهند که در صورت نیاز بتوان از آن استفاده کرد. سوکت برق اتصال به مادربرد، بزرگترین سوکت موجود در بین کانکتورهای یک پاور می باشد که به صورت 20 پین یا 24 پین عرضه می شود.

  • این پاور گیمینگ می‌تواند رقیب Corsair ، Seasonic (Focus GX-750) و XPG باشد که قیمت بسیار کمتری دارند.
  • چون در صورتی که از مدل غیرماژولار استفاده کنید در صورت خراب شدن باید تمام بخش پاور را تعویض کنید.
  • شما باید فاکتور فرم، کارایی، آمپر، حفاظت و کابل هایی را که به آن نیاز دارید، همراه با هر ویژگی دیگری که به دنبال آن هستید را در هنگام خرید پاور کامپیوتر در نظر بگیرید.
  • اما همه پاورها کابل خروجی 4+20 پین مادربرد، 4+4 پین پردازنده، 2+6 پین PCI-e ،Molex (یا همان خروجی IDE) و SATA را دارند.
  • به این صورت که هرچه توان خروجی یک منبع تغذیه بالاتر باشد، قیمت آن هم بالاتر خواهد بود.
  • پاور های کامپیوتر از نظر کابل کشی به سه گروه کاملا ماژولار، نیمه ماژولار و غیر ماژولار ( Non-Modular، Semi/Half-Modular و Full-Modular) تقسیم میشوند.

پاور کامپیوتر یک سخت‌افزار است که به‌عنوان منبع تغذیه، برق موردنیاز قطعات الکتریکی و الکترونیکی داخل کامپیوتر را تامین می‌کند. شما میتوانید پاور مناسب سیستم خود را با بهترین قیمت از اورگیم بزرگترین فروشگاه لوازم گیمینگ و قطعات کامپیوتری در ایران تهیه نمایید. پاور یکی از مهم ترین قطعات سخت افزاری کامپیوتر است که در خرید آن باید بسیار دقت کنیم، چرا که در صورتی که پاور نامناسب با توان مصرفی قطعات داخل کیس انتخاب کنیم، کارایی سخت افزارها پایین آمده و یا اینکه به آن ها فشار آمده و می سوزند.

پاور گرین GREEN GP480A EUD Bronze 480W

به طور کلی، سیستم های پیچیده تر برای اجرا به قدرت بیشتری نیاز دارند. یک دسکتاپ با یک سیستم خنک کننده مایع سفارشی، یک مادربرد سطح بالا و دو پردازنده گرافیکی نسبت به یک سیستم ساده تر به منبع تغذیه کامپیوتری با وات بالاتر نیاز دارد. در این مقاله به صورت مفصل به بررسی المان‌های حائز اهمیت در خرید پاور یا منبع تغذیه برای کامپیوتر و به ویژه کامپیوترهای گیمینگ پرداختیم. تهیه پاور مناسب شامل انتخاب مدل با اتصالات، فرم فاکتور، بازدهی و توان مصرفی متناسب با کامپیوتر شما می‌شود. حداقل‌های یک پاور مناسب، توان صدا وات بالاتر از نیاز کامپیوتر و بهره گیری از استاندارد 80PLUS برنزی است.

انواع پاور کامپیوترها (۳ دسته بندی اصلی)

اما کیس های خانگی یا به اصطلاح PC ها اغلب از یک کیس به همراه یک صفحه مانیتور استفاده می کنند. تمام مدل های کیس ها از برق مستقیم استفاده می کنند چرا که کامپیوتر های شخصی برای حمل و نقل ساخته نشده اند. پاور نیمه ماژولار ترکیبی از ویژگی های پاور تمام ماژولار و غیرماژولار را دارد. این سبب می شود تا به بهترین گزینه از بین انواع پاور کامپیوتر تبدیل گردد.

GREEN GP750B-OCPT

در میان این اتصالات، کانکتورهای ۴ پینی مولکس رایج‌ترین نوع اتصالات هستند که امکان اتصال به طیف گسترده‌ای از تجهیزات نظیر فن‌ها، HDDهای قدیمی، درایوهای نوری و… را فراهم می‌کنند. با تخمین حدودی مجله خبری محصولات ایسوس انرژی لازم برای قطعات داخلی کیس و افزایش 20 تا 30 درصدی این رقم، توان لازم برای کامپیوتر مشخص می شود. برای سیستم های خانگی که بازی های نیمه حرفه ای انجام می دهند حداقل پاور 400 وات لازم است.

http://738sms.ir