کابل تجمیع کننده وات پاور کامپیوتر 24 پین رِوُلِکس | asusmag

اهمیت این موضوع برای زمانی است که اگر در یک پاور تک ریلی اختلالی در عملکرد پاور پیش آید، ممکن است که پاور جریان بیش از حدی به سمت قطعات بفرستد و باعث سوختن آنها شود. این فاکتور به منظور تعیین کیفیت محصولات با بهره وری بالای ۸۰ درصد به کار می‌رود. به اینصورت از شلوغی درون کیس جلوگیری شده و علاوه بر زیبایی در اسمبل کیس، به خنک سازی بهتر فضای داخلی و قطعات موجود در کیس نیز کمک می‌کند. توان واقعی به توانی گفته می شود که پاور مجله خبری محصولات ایسوس بدون تحمل فشار درشرایط عادی قادر به تامین آن می باشد؛ ولی توان حداکثر در حدود یک دقیقه می تواند در این توان فعالیت داشته باشد، اما بعد از آن از کار می افتد. یکی دیگر از تمایزات مهم در مورد ویژگی های فیزیکی پاور پی سی شما، ماژولار یا غیر ماژولار بودن آن است. هیچگاه سعی نکنید به دلیل صرفه جویی در هزینه از پاور ارزان استفاده کنید، زیرا می تواند آسیب جبران ناپذیری به تمامی قطعات شما وارد نماید و متحمل ضرر سنگین تری شوید.

  • پاور کامپیوتر به دلیل نوسانات برقی مختلف و ایجاد انرژی و خروج گرمای زیاد نسبت به دیگر بخش های کامپیوتر عمر کمتری دارد.
  • از میان پاورهای کامپیوتر شناخته شده در میان کاربران می توان به مواردی مانند پاور گرین، کولر مستر، تسکو، پاور ایسوس، ترمالتیک، انتک، ریدمکس و پاور گیگابایت اشاره نمود.
  • البته در اکثر پاورهای بالارده سوکت مادربورد را به صورت یک سوکت 20 پینی و یک سوکت 4 پین اضافی قرار می دهند که در صورت نیاز بتوان از آن استفاده کرد.
  • پاور یا منبع تغذیه با نام انگلیسی Power Supply Unit قطعه ای است که تعداد زیادی کابل به آن وصل است.

همان طور که می دانید در پاور های غیر ماژولار و نیمه ماژولار کابل هایی وجود دارند که اثر اصلی را بر کارکرد پاور دارند، این کابل ها انواع و تعداد زیادی دارند. به عنوان مثال2 کابل از مهم ترین کابل های پاور را معرفی می کنیم که تاثیر مستقیم در پاور دارند. یکی از کابل ها، کابل 4+20 می باشد کابل اصلی 4+20 پین پاور های ATX منبع اصلی برای اتصال به مادربرد می باشد، این کابل اصلی وظیفه انتقال ولتاژ استاندارد را دارد. کابل اتصال دهنده 4+20 به شکل پین بزرگ است، که معمولا در نزدیکی لبه مادربرد قرار می گیرد. کابل دیگری که تاثیر زیادی در پاور دارد کابل کانکتور Serial ATA یا SATA می باشد.

پاور گرین GREEN GP530A-EU Plus

از منظر عملکردی هیچ مشکلی در این مورد وجود ندارد، اگرچه مدیریت ضعیف کابل می‌تواند منجر به جریان هوا با کارآمدی کمتر شود، بنابراین باید مطمئن باشید که این کابل‌های اضافی مانع ایجاد نمی کنند. اگر قصد اسمبل کامپیوتر غیرمعمول و یا کیس‌های کوچک را ندارید، از این ویژگی عبور کنید. با این حال در جدول زیر به صورت دقیق فرم فاکتورهای رایج و سایزشان ذکر شده است. تنها کافیست پیش از خرید، از تطابق و جای گرفتن آن‌ها در کیس خود اطمینان حاصل کنید. ویژگی این نوع طراحی در آن است که دمای کاری پاور، به واسطه کمتر شدن دمای هوای مکیده شده، پایین می آید. دو پاور با توان برابر ممکن است که خروجی‌های متفاوتی داشته باشند پس این نکته حائز اهمیت است به آن کمی توجه نمایید.

Green GP380A-HED Computer Power Supply

را دارند و اگر به سایر کابل ها نیازی دارید می توانید آن را به این قطعه اضافه کنید. در نوع سوم یعنی غیر ماژولار شما امکان کم و زیاد کردن کابل را نخواهید داشت زیرا این پاورها پیکربندی ثابتی دارند. اما این مدل های نیمه ماژولار و ماژولار هستند که به شما اجازه می دهند شما تعداد کابل ها را مدیریت کنید و با توجه به نیازتان تعداد آنها را مشخص کنید.

ولتاژهای خروجی پاور کامپیوتر

در کل پاورها در سه دسته کلی ماژولار، نیمه ماژولار و غیر ماژولار دسته‌بندی می‌شوند که جهت کسب اطلاعات بیشتر دراین‌باره به مقاله از طراحی پاور کامپیوتر چه میدانید؟مراجعه نمایید. برای مثال فرض می کنیم توان پاور فعلی شما ۵۰۰ وات است و از قبل نیز یک پاور ۵۰۰ وات دیگر در منزل دارید. شما براحتی می توانید توسط یک کابل تجمیع کننده وات پاور کامپیوتر 24 پین این ۲ پاور را باهم تلفیق کنید و در یک کامپیوتر از آنها استفاده کنید.

http://738sms.ir