تولیدکنندگان HBM شاهد نرخ بازده پایین هستند، که گذراندن آزمون‌های صلاحیت NVIDIA را دشوار می‌کند.

Micron Delivers HBM3 Gen2 Memory Samples To NVIDIA, Says Customers Blown Away By Performance & Efficiency

به نظر می‌رسد تست‌های صلاحیت NVIDIA برای تولیدکنندگان HBM کار سختی ایجاد می‌کند، زیرا نرخ بازدهی در مقایسه با محصولات حافظه سنتی بسیار پایین است.

HBM و صنعت نیمه هادی دشمن مشترکی می بینند، زیرا نرخ بازده پایین باعث نگرانی در مورد حجم تولید می شود

موضوع نرخ تسلیم رایج است، که عمدتاً با ویفرهای نیمه هادی مرتبط است که به عنوان تعداد تراشه های نیمه هادی تولید شده از یک ویفر سیلیکونی اندازه گیری شود. حفظ نرخ بازده در سطح بهینه یک نگرانی و وظیفه بزرگ برای شرکت هایی مانند TSMC و Samsung Foundry بوده است، اما به نظر می رسد که این موضوع به صنعت HBM نیز کشیده شده است.

گزارشی از DealSite، یک رسانه معروف کره ای، فاش کرده است که سازندگانی مانند Micron و SK Hynix در رقابت برای گذراندن تست های صلاحیت برای پردازنده های گرافیکی هوش مصنوعی نسل بعدی NVIDIA رودرروی یکدیگر قرار دارند و به نظر می رسد کم باشد. نرخ بازده در مسیر خود قرار دارد.

در حوزه HBM، نرخ بازده عمدتاً با پیچیدگی معماری انباشته شده مرتبط است، که شامل لایه‌های حافظه چندگانه و راه‌های سیلیکونی پیچیده (TSV) برای اتصالات بین لایه‌ای است. این پیچیدگی شانس بروز نقص را در طول ساخت افزایش می دهد و به طور بالقوه نرخ بازده را در مقایسه با طراحی های حافظه ساده تر کاهش می دهد. همانطور که توسط DealSite تکرار شده است، اگر یکی از تراشه های HBM معیوب باشد، کل پشته کنار گذاشته می شود، که نشان می دهد فرآیند تولید چقدر پیچیده است.

این منبع می گوید که نرخ بازده کلی حافظه HBM در حال حاضر حدود 65٪ است و اگر شرکت ها شروع به بهبود این عدد کنند، شاهد کاهش حجم تولید خواهیم بود، به همین دلیل است که رقابت واقعی در یافتن راه حل بین این دو مشکل است. . با این حال، به نظر می‌رسد که Micron و SK Hynix در این مسابقه جلوتر هستند، و طبق گزارش‌ها، Micron تولید HBM3E را برای پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA H200 AI آغاز کرده است، زیرا مراحل صدور گواهینامه تعیین شده توسط Team Green را پشت سر گذاشته است.

در حال حاضر، در حالی که نرخ بازده در حال حاضر مشکل بزرگی برای سازندگان HBM نبوده است، می‌تواند در درازمدت باشد زیرا با گذشت زمان شاهد افزایش تقاضا خواهیم بود که در نهایت نیاز به حجم تولید بالاتر را برانگیخته است.

منبع خبر: دیل سایت

این داستان را به اشتراک بگذارید

فیس بوک

توییتر

منبع: https://wccftech.com/hbm-manufacturers-witnesses-low-yield-rates-difficult-to-pass-nvidias-qualification-tests/