خرید هارد هارد کامپیوتر خرید هارد از فروشگاه استوک پی سی | asusmag

حال تیم فنی جهان بازار در این مقاله قصد دارد تا انواع هارد و کاربرد آنها را بصورت کامل بررسی کرده و در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهد. هارد از اصلی ترین اجزای کامپیوتر بوده و وظیفه ذخیره اطلاعات را به دوش می‌کشد. نام هایی مثل IDE و ATA و PATA اغلب به رابطی قدیمی اشاره دارند که نحوه انتفال داده در آن به صورت موازی (در کنار یکدیگر) است. البته جای ذکر است که استفاده از لفظ PATA یا ATA برای این رابط صحیح ترین مورد است. حداکثر سرعت انتقال (نه لزوماً سرعت خواندن/نوشتن خود هارد) رابط پاتا یا آی دی ای یا آتا با توجه به نسل های مختلف آن از ۸.۳ مگابایت در هر ثانیه (8.3MB/s) تا ۱۰۰ مگابایت در ثانیه (۱۰۰MB/s) است.

  • زیرا تمامی اطلاعات از جمله سیستم عامل ، فایل های شخصی ، برنامه ها و دیگر اطلاعات بر روی هارد دیسک قرار دارند .
  • هارد از اصلی ترین اجزای کامپیوتر بوده و وظیفه ذخیره اطلاعات را به دوش می‌کشد.
  • هارد دیسک رومیزی یا هارد دیسک دسکتاپی ، علاوه بر کابل USB که برای انتقال داده به دستگاه وصل می شود، دارای یک آداپتور برق نیز می باشد که وظیفه آن تامین برق مورد نیاز هارد است.
  • اگر زیاد کامپیوتر و لپ تاپ خود را روشن نمی‌کنید و با سرعت کند آن نیز مشکلی ندارید، پیشنهاد می‌کنم که دست به هارد خود نزنید و با همان هارد قبلی کار خود را انجام دهید.
  • هارد اکسترنال وسترن دیجیتال، هارد اکسترنال سیگیت و هارد اکسترنال ADATA از محبوب‌ترین های بازار هستند که می‌توانید به همراه برندهای دیگر در این بخش مشاهده کنید.

اگر نیاز به هارد دیسک دارید، ابتدا باید بدانید چه هارد دیسکی نیاز دارید و با چه ظرفیتی. ظرفیت در هارد دیسک‌ها بسیار اهمیت دارد زیرا یکی از فاکتورهایی که قیمت هارد کامپیوتر را تعیین می‌کند همین ظرفیت هارد دیسک است. تیا آی تی یک فروشگاه اینترنتی کامپیوتر است که در زمینه فروش انواع قطعات و لوازم جانبی کامپیوتر و لپ تاپ فعالیت می کند . هارد دیسک ها در هنگام خواندن و نوشتن داده ها کندتر از SSD هستند، اما ظرفیت ذخیره سازی بیشتری نسبت به قیمت دارند. اگرچه ممکن است یک هارد دیسک همچنان به عنوان حافظه اصلی رایانه استفاده شود، نصب آن به عنوان درایو دیسک ثانویه معمول است.

حافظه SSD چیست؟

زمانی که دستوری را از یک قطعه یا سخت‌افزار به یک قطعه یا سخت‌افزار دیگر اعلام می‌کنید، این دستور پیش از اجرا توسط سخت افزار دوم در حافظه بافر ذخیره می‌شود. به عبارتی می توان گفت کابل ها باعث پایین آمدن سرعت انتقال اطلاعات می شوند. این نوع از هاردهای اکسترنال به دلیل اندازه کوچکشان قابل حمل هستند و به هاردهای جیبی معروف شده اند. در این هاردها همان طور که از اسمش نیز مشخص است اطلاعات به صورت سریالی انتقال می یابد.

خرید هارد دیسک با قیمت مناسب

کامپیوترها دارای پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی، منبع تغذیه و رم و مادربرد و … پردازنده مرکزی کل امور پردازشی سیستم را برعهده دارد و دیگر قطعات کامپیوتر را مدیریت می‌کند. منبع تغذیه نیز امور تبدیل انرژی و ارسال آن به قسمت‌های خواسته شده را انجام می‌دهد.

همانطور که مشاهده می‌کنید هارد دیسک‌ها انواع مختلفی دارند که معروف‌ترین آن‌ها، هارد دیسک‌های HDD و SSD است که بین اکثر کاربران شناخته شده می‌باشد. هارد دیسک های داخلی در یک محفظه درایو قرار دارند که با استفاده از کابل ATA، SCSI یا SATA به مادربرد متصل می شوند. علاوه بر تغییر در ساختار داخلی، مقاومت این نوع هارد دیسک نیز بسیار بالاتر از هارد اکسترنال HDD است. هارد اکسترنال یا مجله خبری محصولات ایسوس حافظه خارجی برخلاف هارد اینترنال داخل سیستم قرار نمی گیرد و قابلیت حمل دارد. بعداز آن سیستم عامل (ویندوز)، نرم‌ افزار ها و همه‌ ی فایل‌ ها، روی هارد قرار می‌ گیرند تا شما بتوانید به صورت واقعی از کامپیوتر استفاده‌ بکنید. هنگامی که شما تصمیم دارید اطلاعاتی را بر روی هارد ذخیره کنید مانند نصب ویندوز، ضبط فیلم، کپی کردن اطلاعات و دیگر موارد در واقع دستور باینری ایجاد می کنید.

http://738sms.ir