قیمت و خرید هارد دیسک اینترنال HDD کامپیوتر و لپ تاپ لیون کامپیوتر | asusmag

اما هارد اکسترنال وسیله ای جانبی است که توسط کاربر به سیستم متصل می شود. به همین دلیل هارد اکسترنال دسکتاپ در میان انواع هارد اکسترنال های موجود طرفداران کمتری دارند. اگر ضربه های شدید به هارد اکسترنالتان وارد شود ممکن است کل یا بخشی از اطلاعات شما پاک شود. انواع هارد های موجود در بازار به ذخیره و نگهداری داده های دیجیتال کمک می کنند.

  • قسمت داخلی هارد دیسک ها معمولاً مهر و موم شده هستند تا از ورود گرد و غبار به داخل ، و اختلال در کار قطعات جلوگیری شود .
  • همچنین در نظر داشته باشید که تمامی اجزای کامپیوتر از جمله هارد اینترنال به راحتی قابل تعویض هستند.
  • هارد کامپیوتر با پورت SATA و IDE می باشد که امروزه اکثر دستگاه های موجود در بازار از هارد دیسک با پورت ساتا در ساخت خود استفاده می کنند.

هارد کامپیوتر وسترن دیجیتال گرین 2T یکی از بهترین ها در این می باشد که در تنوع ها با کاربری های متفاوت توانسته بخش بزرگی از بازار ذخیره سازهای دیسک درایور را به خود اختصاص دهد. مدل گرین وسترن دیجیتال که برای کاربری های عمومی مورد استفاده است در بین اکثر کاربران کامپیوتر مورد محبوبیت خاصی است . ظرفیت دو ترابایت این مدل با سرعت دیسک 5400 دور در دقیقه و مقدار حافظه کش 64 مگابایت باعث شده علاوه بر قیمت مناسب برای کاربری های عمومی نیز بسیار مفید باشد .

هارد اینترنال 500GB آبی وسترن دیجیتال

انتهای بازوی متحرک شامل یک آهن ربای قوی و موتوری به اسم Voice coil می باشد؛ این موتور وظیفه دارد بازوی متحرک را با سرعت بالا حرکت دهد. بازوی متحرک وظیفه دارد قسمت هد هارد را از بخش مرکزی پلاتر تا بخش کناری پلاتر جا به جا کند، این ویژگی موجب می شود هد به تمامی قسمت های حافظه دسترسی داشته باشد. اما نکته ی قابل توجه این مجله خبری محصولات ایسوس است که هاردهای internal خود نیز به دو دسته ی HDD و SSD تقسیم می‌شوند. هاردی که می خرید بهتر است از قابلیت S.M.A.R.T پشتیبانی کند (که معمولاً این قابلیت را دارند) تا اشکال یابی هارد در آینده ساده تر باشد. کار این قسمت خواندن و نوشتن داده ها به صورت ۰ و ۱ (باینری) بر روی قسمت های بسیار ریز موجود در دیسک می باشد .

انواع دیگر هارد دیسک

طول این هاردها ۱۴۶ میلیمتر، عرضشان ۱۰۱.۶ میلیمتر و ارتفاعشان در دو اندازه ۱۹ یا ۲۵.۴ میلیمتری در دسترس هستند. قسمت داخلی هارد دیسک ها معمولاً مهر و موم شده هستند تا از ورود گرد و غبار به داخل ، و اختلال در کار قطعات جلوگیری شود . همچنین در داخل هارد دیسک ها یک فیلترینگ هوا برای فیلتر و خارج کردن گرد و غبار ، جاسازی می شود .

هارددیسک اینترنال وسترن دیجیتال مدل Black WD1001FALS ظرفیت 1 ترابایت

آی تی بازار که فروشندگان کالاهای دیجیتال مانند قطعات کامپیوتر را به کاربران معرفی می کند، مشخصات فنی و قیمت روز انواع هارد کامپیوتر وسترن دیجیتال، هارد دیسک سیگیت و هارد توشیبا را در اختیار کاربران قرار می دهد. هارد دیسک یک قطعه مهم سخت‌افزاری است که در خرید آن باید دقت کافی داشته باشید. با مراجعه به بخش محصولات زومیت در قسمت هارد دیسک می‌توانید انواع هارد دیسک با ظرفیت‌های مختلف و همچنین کاربری متفاوت را مشاهده و مقایسه کنید. تصاویر با کیفیت،‌ کامل‌ترین اطلاعات فنی و قیمت SSD و هارد در این بخش به کاربران ارائه می‌شود. هارد اکسترنال وسترن دیجیتال، هارد اکسترنال سیگیت و هارد اکسترنال ADATA از محبوب‌ترین های بازار هستند که می‌توانید به همراه برندهای دیگر در این بخش مشاهده کنید. هارد دیسک اینترنال در فضای داخلی لپ تاپ یا کیس وصل شده و امکان جابه‌جایی بسیار کمی دارد.

http://738sms.ir