حافظه ضعیف سامسونگ آن را مجبور به چرخش تراشه هوش مصنوعی می کند – گزارش

حافظه ضعیف سامسونگ آن را مجبور به چرخش تراشه هوش مصنوعی می کند - گزارش

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

به گفته منابع به نقل از رویترز، یکی از فناوری‌های کلیدی مورد استفاده برای ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی دلیلی است که بزرگترین تولیدکننده حافظه در جهان، سامسونگ الکترونیکس کره، از رقبای خود و ایالات متحده عقب افتاده است. تراشه‌های حافظه با پهنای باند بالا (HBM) همراه با تراشه‌هایی که توسط شرکت NVIDIA AI وال استریت طراحی شده‌اند، جزء مهمی از انقلاب هوش مصنوعی هستند که با شروع گسترش محاسبات و داده‌های بخش‌های فناوری و صنعتی به مرکز توجه بازار سهام تبدیل شده‌اند. امکانات پردازشی برای گنجاندن بار کاری هوش مصنوعی.

منابع رویترز ادعا می کنند که سامسونگ در حال خرید تجهیزاتی است که به بهبود بازده تراشه کمک می کند، که اغلب ثابت شده است که پاشنه آشیل سامسونگ در بخش پردازنده های کاربردی صنعت نیمه هادی جهانی است.

سرمایه‌گذاری سامسونگ بر روی فناوری بسته‌بندی حافظه با پهنای باند بالا در تلاش برای برنده شدن سفارشات هوش مصنوعی NVIDIA

در اوایل مسابقه هوش مصنوعی، حتی زمانی که سهام انویدیا به رکورد بالایی رسید، تحلیلگران نیمه هادی متعجب بودند که آیا ظرفیت بسته بندی تراشه کافی در صنعت برای پاسخگویی به تقاضای پررونق برای پردازنده های گرافیکی این شرکت که بار کاری هوش مصنوعی را تامین می کنند وجود دارد یا خیر.

به نظر می‌رسد که این محدودیت‌ها جریان را در صنعت تراشه‌های حافظه نیز تغییر داده است، زیرا گزارش امروز به نقل از پنج منبع به اشتراک می‌گذارد که سامسونگ مشتاق است تا از رقبای خود در زمینه بازدهی پیشی بگیرد. بازده تولید تراشه این شرکت برای تراشه‌های HBM3 بین 10 تا 20 درصد ضعیف است، در حالی که رقیب کره‌ای SK Hynix به 70 درصد رسیده است. بازده بخش مهمی از ساخت تراشه است زیرا تعداد تراشه های قابل استفاده در ویفر سیلیکونی را تعیین می کند.

منابع معتقدند بازده پایین دلیل اصلی عقب ماندن سامسونگ از پخش کننده های حافظه خود در برنده شدن سفارشات HBM3 NVIDIA است. ظاهراً برای جبران این موضوع، سامسونگ ماشین‌ها و موادی را تهیه می‌کند که توسط سازندگان تراشه برای پر کردن شکاف‌های بین لایه‌های درون لایه‌های تراشه حافظه با اپوکسی استفاده می‌شوند. سامسونگ برای بسته‌بندی HBM3 به فناوری خود متکی است و در برابر تلاش‌ها برای تغییر به فناوری جدید به نام MR-MUF (Mass Reflow Molded Underfill) مقاومت کرده است.

نقشه راه انباشت فناوری HBM SK hynix. تصویر: ارائه SK hynix IEDM 2023. منبع: newsimg.sedaily.com

این تجهیزات در فرآیند دوم تولید نیمه هادی که بسته بندی نامیده می شود استفاده می شود. ساخت تراشه شامل چاپ مدارهای روی سیلیکون است و محصول نهایی بسته بندی می شود تا برای استفاده در رایانه مناسب شود. تراشه‌های HBM3 که توسط SK Hynix و Micron به NVIDIA فروخته می‌شوند، در کنار هم با یک GPU کار می‌کنند و برای هر سیستم هوش مصنوعی ضروری هستند.

تقاضای بالقوه هوش مصنوعی و سرمایه‌گذاری‌های موجود در صنعت، در سال جاری و در سال 2023، علیرغم اشباع عمده‌ای که مصرف‌کننده‌های صنعت را با مشکل مواجه کرده است، سهام نیمه‌رساناها را تسریع کرده است. عدم تطابق عرضه تقاضا پس از همه‌گیری ویروس کرونا منجر به سفارش‌های بیش از حد از سوی شرکت‌هایی مانند NVIDIA و AMD شد و با سرد شدن بازار، موجودی اضافی به این معنی بود که تولیدکنندگان تراشه مانند شرکت تولید نیمه‌رسانا تایوان (TSMC) شاهد کاهش شدید درآمد بودند.

با این حال، سهام TSMC تا به امروز 42 درصد افزایش یافته است. پس از آخرین تماس درآمدی خود، مدیریت تاکید کرد که در موقعیت مناسبی برای دریافت هرگونه تقاضای هوش مصنوعی قرار دارد. سهام سامسونگ که در بازار سهام کره معامله می شود، از ژوئن 2023 تا 7 درصد کاهش یافته است.

آشفتگی در بازار تراشه ها پس از اینکه درآمد سالانه 48.7 میلیارد دلاری اینتل در سال 2023 از 39.9 میلیارد دلار سامسونگ فراتر رفت، رتبه بندی نیمه هادی های جهانی را نیز متزلزل کرده است. این امر باعث شد تا این شرکت از نظر درآمد به بزرگترین شرکت نیمه هادی جهان تبدیل شود – تاجی که ممکن است توسط NVIDIA به چالش کشیده شود اگر بازار تریلیون دلاری مراکز داده هوش مصنوعی، همانطور که جنسن هوانگ رئیس آن تصور می کرد، تحقق یابد.

این داستان را به اشتراک بگذارید

فیس بوک

توییتر

منبع: https://wccftech.com/samsungs-dismal-memory-yields-force-it-to-make-a-i-chip-u-turn-report/