قیمت هارد اکسترنال و اینترنال کامپیوتر و لپ‌ تاپ با مقایسه مشخصات زومیت | asusmag

وسیله جانبی هارد پاسپورتی یک کابل USB است که وظیفه اتصال و تامین انرژی را بر عهده دارد. این نوع هارد دیسک ها آداپتور به همراه دارند و این امر باعث افزایش فضای اشغالی و بالا رفتن وزن می شود. این نوع هارد دیسک هایی دارد که به وسیله چرخش سریع، داده ها به صورت مغناطیسی روی آن ها نوشته و خوانده می شوند. اما ما در این بخش درباره یکی از دسته بندی های اصلی هارد، از نظر نوع کاربرد، سخن می گوییم. هاردهای اینترنال از طریق پورت های SATA , IDE , SAS , SCSI و هاردهای اکسترنال معمولا به صورت USB ، eSATA یا وایرلس قابل اتصال به کامپیوتر می باشند. روش اول خرید به شکل حضوری است که براساس آن مشتریان ساکن تهران می‌توانند با مراجعه به دفتر مرکزی شرکت “جهان بازار”، اقدام به خرید سیستم مد نظر خود نمایند.

  • پیش از آنکه هارد کامپیوتر خلق شوند، برای ذخیره سازی اطلاعات از نوارهای کاغذی سوراخ‌دار استفاده می‌شد، اما با تولید این حافظه‎‌های داخلی به مرور این نوارهای کاغذی حذف شدند.
  • اگر قصد خرید هارد کامپیوتر را دارید، یا هارد قبلی‌تان به مشکل خورده و یا قصد دارید یک هارد برای سرعت بالاتر سیستم خریداری کنید.
  • هارد دیسک‌‌ها دارای انواع مختلفی می‌باشند که شامل HDD، SSD، SAS، SATA، IDE، SCSI، NVMe و serial ATA SATA می باشد.
  • با این که کش جزو آخرین معیارهاست و تفاوت ناچیزی در سرعت خواهد داشت، به عنوان یک نکته قابل ذکر است.
  • اگر سرعت لپ تاپ و یا کامپیوتر شما به شدت کند است، پس از تعویض هارد و قرار دادن هریک از این دو هارد SSD و NVMe به شما قول خواهم داد کامپیوتر و یا لپ تاپ شما از دوباره متولد خواهد شد.

به طور کلی هارد دیسک ها از دو قسمت برد منطقی و بخش مکانیکی تشکیل شده اند و هر قسمت وابسته به قطعات دیگر فعالیت می کند. انواع هاردها به دو دسته ی هارد داخلی و هارد خارجی تقسیم می‌شوند که هرکدام می توانند برای کارهای متفاوت، مورد استفاده قرار گیرند. درصورتی که دیسک کنترلر دستور خواندن نوشته را داده باشد ، در این صورت هد وظیفه دارد تا داده های مغناطیسی صفر و یک را بر روی قسمت های مختلف دیسک بخواند و آن را به کنترل کننده مرکزی بفرستد .

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro ظرفیت 5 ترابایت

هارد دیسک یا دیسک سخت HDD، حافظه ای جهت ذخیره سازی اطلاعات به صورت دائمی در یک سیستم می باشد. مجله خبری محصولات ایسوس معمولا در ابعاد 2.5 و 3.5 اینچ ساخته شده و در دو نوع اینترنال و اکسترنال در بازار عرضه می گردد. هارد دیسک اینترنال درون سیستم هایی مانند کامپیوتر رومیزی، آل این وان و لپ تاپ قرار می گیرند. سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات توسط هارد کامپیوتر از فاکتورهای مهم هنگام خریداری آن می باشد و هرچه میزان سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در یک هارد درایو بیشتر باشد، مدت زمان دسترسی به اطلاعات کوتاه تر خواهد بود.

سرعت هارد دیسک بیشتر است یا SSD؟

می‌توانید با درنظر گرفتن مشخصات و تصاویر بهترین‌ها را بر اساس نیازها و اولویت‌ های خود انتخاب کنید. هارد دیسک اینترنال برای اتصال به مادربورد از درگاه و کابل ATA و IDE و SCSI و SATA و SAS استفاده می‌کند. هارد کامپیوتر وسترن دیجیتال گرین 2T با گارانتی 11 ماهه آریاتکس را در کالاهمراه خریداری کنید. هارد دیسک هم مثل خیلی از ابازرهای کاربردی دیگر انواع و اقسام مختلفی دارد .هاردها معمولا به دو دسته اینترنال ، اکسترنال تقسیم میشوند. امروزه به دلیل استفاده کمتر از کامپیوترهای PC ، هارد های اکسترنال طرفدار بیشتری دارند و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

Seagate BarraCuda ST6000DM004 Internal Hard Drive – 6TB

گرم شدن هارد می تواند به اجزای داخلی آن آسیب بزند اما تمامی هارد ها به محفظه تهویه مجهز می شوند تا گرما از بخش داخلی خارج شده و به وسیله فن های کیس دفع شود. برای عدم نفوذ گرد و غبار به بخش های داخلی هارد، قسمت تهویه هوا به یک فیلتر هوا مجهز می شود تا از نفوذ گرد و غبار جلوگیری شود. برد منطقی هارد شامل یک کنترلر، حافظه کش، حافظه رام و آی سی موتور هارد می شود. پس باید هنگام خرید به پارامتر PRM یا دور بر دقیقه آن توجه داشت که نشان دهنده سرعت خوانش اطلاعات میباشد.

http://738sms.ir