هارد دیسک داخلی | asusmag

در این حافظه از Disk Pack (بسته‌های از صفحات دیسک) با دیسک‌هایی به قطر 14 اینچ استفاده شده بود. به این ترتیب مشتریان می‌توانستند مجله خبری محصولات ایسوس هارد را با ظرفیت دلخواه سفارش دهند. با این تکنولوژی یک هارد دیسک با ظرفیت 2.6 مگابایت، حجمی حدود یک ماشین لباسشویی مدرن را داشت.

  • که اگر هریک از این عناوین را بشنوید لازم است بدانید منظور همان هارد دیسک یا همان هارد کامپیوتر است که در این مقاله شرح می دهیم.
  • شرکت IBM همواره یکی از پیشتازان عرصه کامپیوتر بوده و هست، به طوری‌که تاریخچه هر مولفه از کامپیوتر را که می‌خوانیم ردپایی از این شرکت آمریکایی به چشم می‌خورد، در مورد حافظه داخلی نیز این موضوع صادق است.
  • رابط هارد های SSD یا همان Interface به ارتباط داخلی بین حافظه و پردازنده گفته می شود.
  • بنابراین اگر قصد تغییر و ارتقاء هارد لپ تاپ را داشته باشید، نوع ۲.۵ اینچی را انتخاب کنید.

هاردهای HDD معمولا اگر زیاد تکان بخورند و جا به جا شوند، دچار مشکلاتی می‌شوند که درنهایت باعث خرابی هارد می‌شود. اگر با تهیه یک هارد جدید قصد دارید تا سرعت سیستم خود را بالا ببرید ابتدا به سیستم خود دقت کنید تا متوجه شوید چه هاردی مناسب کامپیوتر شماست و سپس اقدام به خرید کنید. هاردهای NVMe نیز که در کامپیوترهای جدید و اغلب گیمینگ مشاهده می‌کنیم، در سال 2013 روانه‌ی بازار شدند اما تاکنون نتوانسته بودند خودی نشان دهند و بین خریداران جایی باز کنند. اما در این چند سال اخیر شاهد هاردهای NVMe بسیار خوبی بوده‌ایم که البته قیمت بالایی نیز دارند. این مدل از هاردها ابعاد بسیار کوچکتری دارند و فضای کمتری نیز اشغال می‌کنند و مستقیم بروی اسلات M.2 مادربرد بسته می‌شوند و با سرعت فوق العاده بالا می‌توانند اطلاعات را بخوانند و بنویسند.

Seagate BarraCuda 2TB Internal Hard Drive HDD (ST2000DM

اچ پی به عنوان یکی از برندهای برتر در زمینه تولید هارد اینترنال شناخته می شود. این کمپانی از سال 1939 در آمریکا تاسیس و در زمینه تولید سرورهای قدرتمند، سوئیچ، لپ تاپ، دستگاه های ذخیره سازی، رایانه، دوربین دیجیتال، تلویزیون، تلفن همراه، چاپگر، نرم افزارهای مدیریت شبکه و… در حال حاضر قیمت هاردهای اینترنال موجود در بازار از حدود 200 هزار تومان شروع و تا 20 میلیون تومان متغیر می باشد و شما می توانید با توجه به بودجه و نیاز خود یکی از انواع مختلف هارد اینترنال را انتخاب نمایید. فقط در هنگام خرید توجه داشته باشید که هارد اینترنال با رم کامپیوتر تفاوت دارد؛ در واقع رم وظیفه ذخیره سازی کوتاه مدت اطلاعات و هارد وظیفه ذخیره سازی دائمی اطلاعات را بر عهده دارد. هارد اینترنال و هارد دیسک قطعه ای سخت افزاری است که داخل سیستم های کامپیوتری قرار می گیرد محلی برای ذخیره سازی تمامی داده و اطلاعات است. هاردهای اینترنال با توجه به ظرفیت، سرعت چرخش دیسک‌ها و میزان حافظه بافر بایکدیگر تفاوت دارند.

ورود وسترن دیجیتال و سیگیت به عرصه تولید هارد کامپیوتر

SATA مخفف Serial ATA بوده و درگاهی است که اطلاعات به صورت سریال (پشت سر هم) منتقل می شوند. حداکثر سرعت انتقال (نه لزوماً سرعت خواندن/نوشتن خود هارد) رابط ساتا برابر ۱۵۰ مگابایت در هر ثانیه (۱۵۰MB/s) است. اگر مادربورد شما رابط ساتا داشته باشد، حتماً هاردی با همین رابط بخرید. این سرعت در مشخصات هارد خریداری شده یا بر روی خود هارد نوشته می شود. معمولاً در هر هارد دیسک تعداد بیشتری از یک صفحه دیسک قرار می گیرد.

سرعت این مدل از هاردها معادل 32 گیگابایت بر ثانیه بوده و خروجی آن نیز ۳.۹ گیگابایت بر ثانیه است. ضمنا SSD ها مصرف برق کمتری دارند و می‌توانند در لپ تاپ‌ها بسیار کاربردی باشند و از زودتر خالی شدن باتری لپ تاپ نیز جلوگیری کنند. جدای از تمامی این ویژگی‌هایی که ذکر شد، باید بگویم که هاردهای SSD دارای معایبی هم هستند و آن معایب نیز نداشتن قابلیت حذف سلول به سلول که با حذف اطلاعات تمامی اطلاعات آن بلوک حذف می‌شود. همچنین SSD ها امکان بازیابی اطلاعات را نیز به شما نمی‌دهند که عیب بسیار بزرگی محسوب می‌شود.

http://738sms.ir