یارانه های TSMC ایالات متحده در قلب اظهار نظر جنجالی توسط دانشگاهیان ایالات متحده و تایوانی

یارانه های TSMC ایالات متحده در قلب اظهار نظر جنجالی توسط دانشگاهیان ایالات متحده و تایوانی

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

دانشگاهیان در یک مقاله تحقیقاتی جدید معتقدند تلاش چند میلیارد دلاری ایالات متحده برای تقویت مجدد ساخت نیمه هادی های پیشرفته پیشرفته در داخل مرزهای خود می تواند به صنعت تراشه بومی تایوان آسیب برساند. تصویب قانون ایجاد انگیزه های مفید ایالات متحده برای تولید نیمه هادی ها (قانون CHIPS0 میلیاردها دلار یارانه برای شرکت هایی مانند شرکت تولید نیمه هادی تایوان (TSMC) برای راه اندازی تاسیسات تولید تراشه های پیشرفته در داخل آمریکا اختصاص می دهد.

در حالی که پیشرفته‌ترین کارخانه ریخته‌گری تراشه‌های TSMC در ایالات متحده در درازمدت تأسیسات آن در آریزونا خواهد بود، زیرا سایر بازیگران مانند سامسونگ و اینتل نیز پیشرفت‌های خود را سرعت می‌بخشند، هدف این لایحه می‌تواند فرآیندهای پیشرو در آینده را ببیند. مزیتی که فناوری‌های امروزی مانند 2 نانومتری که در داخل کارخانه‌های ریخته‌گری آمریکایی تولید می‌شوند از آن برخوردار است.

تخصص یکی از جنبه های کلیدی زنجیره تامین نیمه هادی جهانی است که دانشگاهیان از ایالات متحده و تایوان استدلال می کنند

از آنجایی که نیاز به سرمایه، تخصص و مجوز دارد، صنعت نیمه هادی جهانی تحت سلطه تعداد انگشت شماری از بازیگران است. از نظر طراحی، NVIDIA، Intel و AMD به اشتراک گذاشته می شوند، در حالی که تراشه های محاسبات شخصی عمدتاً توسط اینتل و TSMC تولید می شوند. این بدان معنی است که تاریخ بنگاه ها تاریخ صنعت است.

ظهور TSMC برای تبدیل شدن به پیشرفته ترین شرکت تولید تراشه در جهان توسط بنیانگذار آن موریس چانگ و مدیر عامل فعلی سی سی وی نظارت شد. بنابراین، در حالی که وی، که در زمان اعلام تاسیسات جدید تولید تراشه در فینیکس، آریزونا، رهبری شرکت را بر عهده داشت، در آن زمان محتاطانه خوشبین بود، چانگ که بازنشسته شده بود، هنگام اظهار نظر در مورد برنامه‌های شرکتش به ماهیت صریح خود وفادار ماند.

بنیانگذار TSMC در موارد متعدد به اشتراک گذاشته بود که یکی از بزرگترین موانعی که شرکت در حین نقل مکان به ایالات متحده با آن روبرو می شود، یافتن کارگران مناسب برای مدیریت ماشین های تراشه سازی آن است. دانشگاهیان از ایالات متحده و تایوان این نگرانی ها را در تفسیر خود که در Project Syndicate منتشر شده است، تکرار می کنند.

آنها معتقدند که “مهارت های تخصصی حیاتی استوقتی صحبت از تولید تراشه به میان می‌آید، زیرا تعداد طراحان تراشه بیشتر از تولیدکنندگان در ایالات متحده است. سایت.

رئیس TSMC، دکتر مارک لیو، در تاینان، تایوان در نوامبر 2022 به عنوان بخشی از مراسم بلند کردن پرتو برای توسعه تولید 3 نانومتری. مدیر اجرایی اخیراً بازنشستگی خود را اعلام کرد و در سال گذشته خواستار احتیاط در مورد هوش مصنوعی شد. تصویر: Liu Xuesheng/UDN

بیشتر تولید تراشه در ایالات متحده توسط اینتل انجام شده است. با این حال، رشد گوشی‌های هوشمند و پردازنده‌های عرضه‌شده توسط اپل، AMD و کوالکام، صنعت را به‌طور چشمگیری در دهه گذشته تغییر داده است. همه این شرکت‌ها برای پردازنده‌ها و سایر سیلیکون‌های خود به TSMC متکی هستند، که به این معنی است که الزامات تولید تراشه‌های جهانی در مقیاس بزرگ بیش از پای کار موجود در ایالات متحده است.

نویسندگان تفسیر اضافه کردند که TSMC می تواند از خود راضی شود و به جای تیز نگه داشتن اسکنرهای خود، بر تامین یارانه ها تمرکز کند. آنها به این نتیجه رسیدند که قانون چیپس در نهایت به TSMC و تایوان آسیب خواهد رساند و یکی از بزرگترین خطرات سرمایه گذاری کم در منطقه جزیره است.

با این حال، حتی در چنین سناریویی، تولید تراشه در ایالات متحده احتمالاً وضعیت بهتری خواهد داشت، زیرا مدیریت و سرمایه گذاران TSMC از آسایش کارخانه های تراشه چند میلیارد دلاری خود دور از کانون های ژئوپلیتیکی برخوردار هستند. این شرکت تایوانی با برنامه‌های خود برای ساخت یک مرکز جدید تولید تراشه در ژاپن گام‌های سریعی برداشته بود. تحلیلگران بارها به این امید اشاره کرده اند که تلاش های ژاپن با تشابه فرهنگی بین دو کشور کمک خواهد کرد.

برنامه های TSMC در ژاپن در اوایل این ماه زمانی که شرکت ساخت نیمه هادی پیشرفته ژاپن (JASM) یک سایت تراشه 7 نانومتری را در استان کوماموتو ژاپن افتتاح کرد، پیش رفت. TSMC مالک اکثریت سهام JASM است و این سایت بر روی تولید نیمه هادی های صنعتی و خودرویی گسترده تر تمرکز خواهد کرد، به دلیل سهامی که در اختیار نام های بزرگ ژاپنی DENSO، سونی و تویوتا قرار دارد. JASM یک ابتکار 20 میلیاردی است و تویوتا در ماه فوریه تایید کرد که سهام اقلیت این شرکت را در اختیار خواهد گرفت.

یارانه های TSMC ایالات متحده در قلب اظهار نظر جنجالی توسط دانشگاهیان ایالات متحده و تایوانی

اظهار نظر دانشگاهیان در حالی است که نه تنها ایالات متحده، بلکه ژاپن نیز TSMC را با میلیاردها دلار یارانه برای گسترش ردپای تولیدی خود در این کشور جذب می کند. در مراسم افتتاحیه، دولت ژاپن 732 میلیارد ین یارانه اضافی برای کمک به TSMC برای ساخت دومین کارخانه تولید تراشه در این کشور اعلام کرد.

این داستان را به اشتراک بگذارید

فیس بوک

توییتر

منبع: https://wccftech.com/tsmcs-u-s-subsidies-at-heart-of-controversial-commentary-by-u-s-taiwanese-academics/