آیا ما به گلکسی اس 24 اولترای ارزان‌تر ساخته شده توسط ایسوس نیاز داریم؟

آیا ما به گلکسی اس 24 اولترای ارزان‌تر ساخته شده توسط ایسوس نیاز داریم؟

Galaxy S24 Ultra بسیار عالی است! اما آیا می دانید چه چیزی حتی بهتر است؟ اگر 1300 دلار نبود! گوشی‌ها در دهه گذشته بسیار گران شده‌اند و دستگاه‌های پرچم‌دار بدون هیچ تردیدی از آستانه 1000 دلار عبور کرده‌اند.

خوب، یک گوشی با نام “Ultra” وجود دارد و قیمت آن فقط 899 دلار است. علاقه مند؟ چند خبر خوب و چند خبر بد وجود دارد. بله، امروز قصد داریم کمی در مورد ایسوس زنفون 11 اولترا و اینکه آیا چنین مدلی در شرایط فعلی گوشی هوشمند مناسب است یا خیر صحبت کنیم.

به علاوه، حرفه ای، حداکثر، اولترا، هایپر؟ همه ی اینها چه معنایی میدهد؟

زیاد نیست. زمانی بود که Pro واقعاً به معنای «حرفه‌ای» بود، اما آن کشتی مدت‌ها پیش سفر کرده است، و در حوزه گوشی‌های هوشمند، «Pro» فقط به معنای مدل پرچمدار کمی بهتر است. اگر بهترین ها را می خواهید، می توانید نسخه “Pro Max” را برای حداکثر حرفه ای بودن دریافت کنید … یا چیزی شبیه به آن؟ شرکت های دیگر نام “Ultra” را انتخاب کرده اند.

ویکی پدیا بیش از 40 معنی و کاربرد مختلف کلمه “ultra” را در زمینه مدرن فهرست می کند، بنابراین واضح است که این ایده محبوبی است که مردم دوست دارند. فرهنگ لغت بریتانیکا «ultra» را به این صورت تعریف می کند: فراتر; فوق العاده؛ بیشتر از حد معمول

من استدلال می کنم که نامیدن مکرر یک تلفن هوشمند “Ultra” برای چهار نسل از پنج نسل، هدف این کلمه را شکست می دهد، زیرا چیزی بیش از “معمول” نیست، اما این یک بحث کاملاً متفاوت است.

بیایید به Asus Zenfone 11 Ultra برگردیم. این بیشتر از چیزی است که ما به طور معمول برای خط Zenfone فکر می کردیم، اما آیا برای به چالش کشیدن سایر تلفن های “Ultra” کافی است؟ کجا در بازار فرود می آید؟ و مهمتر از آن، آیا ما به ارزان تر نیاز داریم گلکسی اس 24 اولتراساخته شده توسط ایسوس؟

یک تلفن ROG در مبدل!

به اندازه کافی خنده دار، Zenfone 11 Ultra “بیش از حد معمول” نیست. دقیقا برعکس؛ این کمتر از یک ROG Phone 8 است. من می دانم که بسیاری از شما ممکن است مشعل های خود را روشن کنید و گرد و غبار را از چنگال های خود روشن کنید، اما قبل از شروع راهپیمایی، صدای من را بشنوید.

چطور ممکن است تلفنی که «Ultra» نام دارد ارزان‌تر است و کمتر از گوشی‌ای که فقط «Pro» است ارائه می‌دهد؟ این به تنهایی سزاوار سخنی جداگانه است. هیچ معنایی ندارد. و ما هنوز به این واقعیت دست نزده ایم که ایسوس به نحوی تصمیم به حذف آن گرفته است ROG Phone 8 از لباس های بازی خود استفاده می کند و با نام Zenfone به عموم مردم می فروشد. تنبل.

من به آن علاقه زیادی دارم زیرا اکنون بیش از پنج سال است که دستگاه‌های ایسوس را پوشش می‌دهم و Zenfone 6، 7 Pro و 8 Flip را به یاد می‌آورم، همه گوشی‌های بسیار جالب و بسیار متفاوت از هر چیزی در Zenfone. یا محدوده ROG.

مشکل واقعی Zenfone 11 Ultra

خوب، علاوه بر نام، بدیهی است. اگر ایسوس سیستم دوربین را ارتقا داده بود، از باز کردن ROG و تبدیل آن به Zenfone کاملاً خوشحال می شدم. من می‌توانم یک سیستم دوربین متوسط ​​را روی یک تلفن بازی توجیه کنم، حتی اگر گیمرها نیز شایسته دوربین‌های خوب باشند، اما استفاده تقریباً از همان سخت‌افزار برای سه سال متوالی باعث کاهش آن نمی‌شود. هیچ چیز “فوق العاده” در این وجود ندارد.

همه چیز دیگر کاملاً خوب است و برخی حتی بهتر از آنچه از جدیدترین پرچمداران محبوب دریافت می کنید استدلال می کنند. صفحه نمایش Zenfone 11 Ultra عالی، بسیار روشن، پاسخگو و سریع است. این چیپست امتیاز بالاتری نسبت به سایر پرچمداران اندرویدی دارد، حتی آنهایی که در نام آنها “Ultra” وجود دارد. باتری عالی است و شارژ سریع همان چیزی است که سال‌ها پیش باید در همه پرچم‌داران می‌بود.

و با این حال، بدون لنز زوم پریسکوپ، بدون سنسور بزرگ 1 اینچی با پیکسل های روی هم، بدون تشخیص چهره سه بعدی فانتزی در جلو. یک ارتقای واقعی در بخش دوربین، این گوشی را به یک “Ultra” واقعی تبدیل می‌کرد، و این دلیلی است که من از آن خشمگین هستم.

آیا به Zenfone 11 Ultra نیاز داریم؟

با کمال تعجب – بله. ما به دستگاه نیاز داریم، فقط به نام نیاز نداریم. منطق بازاریابی پشت همه اینها منطقی است. اعدام و اخلاق – حداقل برای من زیاد نیست، اما همین است. اعتراف می کنم، احتمالاً افراد بیشتری به جای Zenfone 11 Ultra، یک Zenfone 11 Ultra را خریداری خواهند کرد ROG Phone 8.

آیا این گوشی از قدرت خلع می شود گلکسی اس 24 اولترا یا آیفون 15 پرو مکس؟ محتمل نیست حتی اگر این گوشی بهترین سیستم دوربین تا به امروز را داشت، فروش سختی داشت.

بیایید به اخبار خوب و بد برگردیم. خبر بد این است که Zenfone 11 Ultra قادر به رقابت با سایر گوشی های پرچمدار رده بالا نخواهد بود. به عنوان مثال، OnePlus 12 آن را برای صبحانه می خورد.

اما خبر خوب این است که، با قضاوت بر اساس زمان عرضه، ممکن است همچنان یک Zenfone 11 معمولی داشته باشیم و ممکن است یک گوشی کاملاً متفاوت باشد. منتقدان و متخصصان فناوری واقعاً عاشق Zenfone 9 و 10 شدند. این دو مدل شکافی را پر کردند که هیچ کس فکر نمی کرد وجود داشته باشد. گل سرسبد کوچک و بامزه اما قدرتمندی که پولی هم ندارد.

افکار نهایی

ای کاش شرکت ها به بازی با کلمات بسنده می کردند و به جای آن نوآوری واقعی انجام می دادند. یک باتری 10000 میلی آمپری حالت جامد را در یک پرچمدار نازک قرار دهید و سپس آن را “Ultra” نامید. برای مثال یک دوربین گوشی هوشمند با Vario واقعی و دیافراگم متغیر روی یک سنسور فول فریم اختراع کنید.

Zenfone 11 Ultra گوشی بدی نیست، اما نام آن از جهات مختلف بر علیه آن عمل می کند. و گرایش به تکرار ایده های قدیمی و فروش آنها به عنوان ایده های جدید را تشویق می کند. چه مدت قبل از هر مدل جدید، فقط چیپست بعدی اسنپدراگون و تعدادی از ویژگی های نرم افزاری، به طور خاص برای آن باز می شود؟ اما به اندازه کافی شاخ و برگ. مطمئنم منظورم را روشن کردم. تو در مورد آن چه فکر می کنی؟ آیا این نام های هذل شده شما را اذیت می کند؟ آیا فکر می کنید که نوآوری سخت افزار در نهایت متوقف می شود و تمام ویژگی های نرم افزاری خواهد بود؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

منبع: https://www.phonearena.com/news/cheaper-galaxy-s24-ultra-made-by-asus_id156346