خرید پاور کامپیوتر گیمینگ و حرفه ای بررسی انواع پاور | asusmag

پاور و منبع تغذیه کامپیوتر قطعه ای سخت افزاری است که وظیفه ی برق رسانی به سایر قطعات داخل کیس کامپیوتر را دارد. در حقیقت پاور جریان متناوب شهری را با ولتاژ بالا (220 ولت) دریافت کرده و به صورت جریان مستقیم با ولتاژهای متناسب با قطعات (3.3، 5 و 12 ولت) ارائه می دهد. پاور کامپیوتر یا Power Supply Unit (به اختصار PSU) که به آن منبع تغذیه نیز می گویند در واقع از مهم ترین قطعات یک سیستم به شمار می آید. اگر این قطعه در رایانه شما مطلوب نباشد و کیفیت مناسب را نداشته باشد، قطعات دیگر عملکرد و کارایی مناسبی را نخواهند داشت. کامپیوتر هم دقیقا مانند ابزار الکترونیکی دیگر نیاز به یک منبع تغذیه دارد. این پاور ولتاژهای مورد احتیاج قسمت های داخلی دستگاه ما را تامین می کند.

  • در پاورهای ارزان قیمت‌ غیرماژولار کابل‌ها از قبل روی پاور نصب شده‌اند و به طور معمول قابلیت جداسازی را دارا نمی باشند.
  • اهمیت این موضوع برای زمانی است که اگر در یک پاور تک ریلی اختلالی در عملکرد پاور پیش آید، ممکن است که پاور جریان بیش از حدی به سمت قطعات بفرستد و باعث سوختن آنها شود.
  • وظیفه این قطعه فراهم کردن برق مورد نیاز سخت افزارهای داخل کیس و نصب شده بر روی مادربرد است.
  • منبع تغذیه و مادربرد تنها اجزای رایانه شخصی هستند که به طور مستقیم به هر قطعه سخت افزار دیگری در سیستم شما متصل می شوند.

توجه به عواملی مانند توان، اندازه پاور و… می تواند در انتخاب مناسب ترین پاور برای کامپیوتر شما کمک کننده باشد. تجمیع کننده وات دو پاور یا همسان کننده توان پاور قطعه الکترونیکی کوچکی است که توسط آن به آسانی یک یا N تعداد پاور مختلف را به کامپیوتر متصل می کنند. روش اول خرید به شکل حضوری است که براساس آن مشتریان ساکن تهران می‌توانند با مراجعه به دفتر مرکزی شرکت “جهان بازار”، اقدام به خرید سیستم مد نظر خود نمایند. اگر شما قصد دارید که یک سیستم عادی اسمبل کنید و دنبال کیس های خیلی کوچک نیستید، می توانید این گزینه را نادیده بگیرید، زیرا اغلب پاور ها با فرم ATX بوده و با اغلب قاب کیس های بازار مناسب سازگاری دارند. این جاست که راندمان یا میزان بهره‌وری منبع تغذیه اهمیت پیدا می‌کند.برای در نظر گرفتن این فاکتور استاندارد 80PLUSبه منبع‌های تغذیه نسبت داده می‌شود. منبع تغذیه شما در واقع جریان AC را دریافت کرده و آن را به جریان مستقیم DC تبدیل می‌نماید.سپس این جریان را به تمام قطعات ارسال می‌کند.

پاور گرین Green GP700A-GED Bronze 700W

با خرید پاور گیمینگ ROG بهترین تجربه بازی با بهترین عملکرد را خواهید داشت. این پاور گیمینگ می‌تواند رقیب Corsair ، Seasonic (Focus GX-750) و XPG باشد که قیمت بسیار کمتری دارند. برندهای مختلفی چون کرسیر Corsair، سیسونیک ، ایکس پی جی ، فرکتال ، گرین، ایسوس و… سال‌هاست که پاور با قابلیت‌های مختلف برای نیازهای متفاوت تولید و روانۀ بازار می‌کنند. بنابراین تنوع محصولات دست شما را برای خرید مجله خبری محصولات ایسوس باز گذاشته است.

خیابان ولی عصر – بالاتر از طالقانی – مرکز کامپیوتر ایران – واحد 150

اما در پاورهای حرفه‌ای و گران قیمت‌تر که از استاندارد کابل کشی فول ماژولار بهره می‌برند، هیچ کابلی توسط کمپانی روی منبع تغذیه نصب نشده است. در این مدل‌ها تمامی کابل‌ها توسط کاربر قابل نصب یا جداسازی خواهند بود. به این صورت از شلوغی درون کیس جلوگیری شده و علاوه بر زیبایی در اسمبل کیس، به خنک سازی بهتر فضای داخلی و قطعات موجود در کیس نیز کمک می‌کند. البته لازم به ذکر است که نصب این دسته از پاورها نیازمند دانش و تجربه بوده و تنها به کاربران جرفه‌ای پیشنهاد می‌شود. مثلا منبع تغذیه باتوان ۵۸۰ وات دارای توان حداکثر ۷۳۰ وات است و توانایی تحمل بیش از این ندارد. از این رو و با توجه به در نظر داشتن امکان آپگرید سخت افزاری در آینده استاندارد نانوشته‌ای وجود دارد که می‌گوید قدرت پاور باید به میزان مشخصی از نیاز روی کاغذ کامپیوتر بیشتر باشد.

پاور یا منبع تغذیه کامپیوتر به واسطه فعالیت حساس خود بایستی از کیفیت ساخت و استاندارد بالایی برخوردار باشد. هرگونه اختلالی در این قطعه می‌تواند زمینه رسان آسیب دیدن سایر قطعات باشد. به همین علت معمولا پیشنهاد می‌شود که در خرید این ماژول سخت افزاری از برندهای شناخته شده و گران قیمت‌تر اقدام به خرید کنید. برای استعلام قیمت پاور و منبع تغذیه کامپیوتر گرین و سایر برندها از طریق همین صفحه می توانید قیمت های به روز پاور را مشاهده نموده و به صورت تکی یا عمده خرید نمایید.

http://738sms.ir