انواع پاور کامپیوتر 3 دسته بندی اصلی | asusmag

برای مثال با اورکلاک، افزایش فرکانس و برخی تغییرات، این توان حرارتی فورا شکسته شده و توان یا واتی که از PSU کشیده می شود، به علت درنظر گرفته نشدن پیک مصرف بالاتر از چیزی است که کمپانی سازنده اعلام کرده است. پس این شما هستید که باید با محاسبه دقیق، منبع تغذیه مناسب را برای سیستم خود انتخاب کنید. در توان واقعی پاور بدون اینکه فشاری را متحمل شود به تامین انرژی می پردازد اما در توان حداکثر این فرایند حدود یک دقیقه طول می کشد. در واقع پاور کامپیوتر شما تحمل بیشتر از توان حداکثر را نخواهد داشت. برای همین موضوع است که همواره توصیه می شود موقع خرید این قطعه به میزان توان واقعی که همان قدرت اصلی قطعه است، توجه کنید. همواره باید نکاتی را در خرید پاور کامپیوتر در نظر بگیریم که در این اینجا مختصر به آن میپردازیم اما اگر به دنبال راهنمای خرید پاور کامپیوتر هستین میتوانید مقاله ما را مطالعه نمایید.

  • برندهای مختلفی چون کرسیر Corsair، سیسونیک ، ایکس پی جی ، فرکتال ، گرین، ایسوس و…
  • این فاکتور به منظور تعیین کیفیت محصولات با بهره وری بالای ۸۰ درصد به کار می‌رود.
  • اما با این حال برند هایی وجود دارند که پاور های کامپیوتر خود را با قدرت و کیفیت مناسب و با قیمت ارزان تر عرضه می کنند که کاربران و خریداران می توانند بودجه کمتری را صرف خرید پاور کامپیوتر بکنند.
  • از بهترین برند های تولید کننده پاور معمولی یا گیمینگ می توان به ایسوس، گرین، کورسیر، آنتک، سیلور استون و … اشاره کرد.
  • اما عمده هزینه ای که برای خرید یک پاور پرداخت می کنید، بابت کیفیت قطعات به کار رفته در پاور می باشند که عمر پاور را تعریف می کنند.

هر کاربری که قصد خرید و اسمبل کردن یک سیستم معمولی یا گیمینگ را داشته باشد، باید خرید پاور مناسب را در اولویت خود قرار دهد، چرا که پاور یا منبع تغذیه از قطعات حیاتی و مهم کامپیوتر است که باید در خرید آن بسیار دقت کرد. اما عمده هزینه ای که برای خرید یک پاور پرداخت می کنید، بابت کیفیت قطعات به کار رفته در پاور می باشند که عمر پاور را تعریف می کنند. خرید از برند های معتبر موجود در بازار یکی از راه های مطمعن خرید پاور مناسب می باشد. همچنین می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی اقدام به مقایسه و خرید پاور مورد نظر خود کنید. هنگام در نظر گرفتن منبع تغذیه ای با وات بالاتر این را در نظر داشته باشید، منبع تغذیه 750 وات به طور پیش فرض 750 وات مصرف نمی کند. اگر سیستم شما 500 وات مصرف می کند، منبع تغذیه شما بدون در نظر گرفتن حداکثر توان خروجی، 500 وات را تامین می کند.

پاور گرین ۳۰۰ وات GP300A ECO Rev3.1

بنابراین برای خرید پاور نیز باید تحقیق کرد و دقت به خرج داد تا از کارایی و کیفیت آن اطمینان حاصل شود. پارسیان کامپیوتر مرکز فروش محصولات آی تی و اعلام قیمت کالای دیجیتال به مصرف کنندگان با بیشتر از 20 سال سابقه در این حوزه می باشد. بر همین اساس مجله خبری محصولات ایسوس پاور ها به 3 دسته ماژولار، غیر ماژولار و نیمه ماژولار دسته بندی می شوند. این دستگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با منحرف کردن نوسانات احتمالی آسیب‌رسان برق از اجزای ارزشمند سیستم شما، لایه دیگری از محافظت را به سیستم شما اضافه کنند.

حساب کاربری

اگر شما در ایران هستید می دانید که ولتاژ برق در ایران عدد 250 ولت است؛ پس پاوری که شما باید خریداری کنید باید توانایی دریافت این ولتاژ ورودی را داشته باشد. زمانی که شما می خواستید با نیروی برق مستقیم کار کنید برای عمر بیشتر این باتری ها را باید از لپ تاپ جدا می کردید. این کار باعث می شد شما از برق مستقیم جهت کار کردن با لپ تاپ بهره ببرید. اما در لپ تاپ های امروزی سیستم هوشمندی وجود دارد که زمانی که لپ تاپ شما به برق مستقیم متصل است به طور همزمان هم باتری شما شارژ شده و همچنین شما با استفاده از برق مستقیم به انجام کارهایتان می پردازید. برای مثال کامپیوتری با خنک کننده اختصاصی و مادربرد سطح بالا نسبت به یک سیستم تغذیه ساده تر توان بیشتری نیاز دارد.

برای محاسبه دقیق حداقل توان مورد نیاز خود می‌توانید از ماشین حساب‌های رایگانی چونکولر مستریا نسخه فارسی آن یعنیگریناستفاده کنید، تا با استفاده از آن منبع تغذیه مناسب خود را انتخاب کنید. به کمک پاورهای ماژولار شما می توانید هر تعداد کابل که لازم دارید را متصل نمایید و از شلوغ شدن داخل کیس جلوگیری کنید. به طور کلی پاور ها به سه دسته ماژولار، نیمه ماژولار و غیر ماژولار دسته بندی می شوند. ویژگی پاورهای ماژولار و غیر ماژولار که از نامشان مشخص است، اما در پاورهای نیمه ماژولار کابل های مادربرد و CPU که در بین همه سیستم ها مشترک است متصل وجدانشدنی بوده و سایر کابل ها قابلیت نصب و جدا شدن دارند.

http://738sms.ir