منبع تغذیه؛ قیمت انواع پاور کامپیوتر پلازا دیجیتال | asusmag

از آنجا که این قطعه در کامپیوتر شما نقش بسیار مهمی را ایفا می کند، باید مدل مناسبی را از برند خوب و قابل اعتمادی تهیه کنید تا نتیجه مطلوبی را در پی داشته باشد. از جمله این برند ها مجله خبری محصولات ایسوس کولر مستر ، دیپ کول ، ترمالتیک و کمپانی ایرانی گرین هستند. این برندها، محصولاتی خوب و با کیفیتی تولید می کنند که می توانید در فروشگاه بروزکالا از تمامی این محصولات دیدن فرمایید.

  • البته شما می‌توانید از رابط‌های مولکس به ساتا نیز برای این دسته از تجهیزات استفاده کنید.هرچند اگر مادربرد و پردازنده‌های چند نسل اخیر خرید می‌کنید، نیازی نیست چندان بابت این مسئله نگران باشید.
  • استاندارد 80+ به ترتیب از رنگ های سفید، برنز، سیلور، گلد، پلاتینیوم و تیتانیوم برای بیان برتری راندمان پاورها استفاده می کند که به ترتیب از سفید و کمترین 80% تا تیتانیوم و بیشترین 92% است.
  • اکثر پاور ها دارای حالت سوئیچ هستند که هم کارایی سودمندی دارد و هم ورودی های ولتاژ چندگانه را آسان می کند.

داشتن پاور نامناسب مشکلات عدیده‌ای را ایجاد می‌کند پس به این موضوع حتما دقت کنید. رسانه مهارتی نماتک به شما کمک می‌کند تا به راحتی مهارت‌های کاربردی در حوزه صنعت را بیاموزید و گامی موثر در پیشرفت صنعت کشور بردارید. گاهی نیز کابل ها برای کیس شما آن قدر بلند هستند که باعث ایجاد فضایی درهم می شوند. برای مثال برچسب 80PLUS یعنی این پاور ۸۰ درصد توان را به صورت مفید تحویل می دهد و ۲۰ درصد را تلف می کند. طبق این فاکتور ، استاندارد محصولات را بررسی کرده و در شش رده (سفید، برنز، نقره، طلا، پلاتینیوم و تیتانیوم) به آن‌ها گواهی اعطا می‌کنند.

نوع محصول

ترانسفورماتور ولتاژ ورودی به دستگاه را به سطح ولتاژ خروجی مورد تیاز تغییر می دهد، این ولتاژ ها ممکن است افزایش یا کاهش داشته باشند؛ به طور معمول ولتاژ DC مورد نیاز کمتر از ولتاژ ورودی AC از منبع اصلی برق است. در حقیقت این مدل به گونه ای طراحی شده است که برای عملکرد صحیح نیاز به اتصال تمام کابل ها ندارد. زمانی که از حداکثر توان سیستم خود بهره می برید، مانند زمانی که بازی‌های با گرافیک بالا را اجرا می‌کنید یا معیارهای سخت‌افزاری را تست می کنید، معمولاً به اوج قدرت پاور می‌رسید. و در نهایت دیوایس‌های ساتا جدید با کانکتورهای پاور ساتای منحصر به فرد خود کار می‌کنند.

پاور

چون در صورتی که از مدل غیرماژولار استفاده کنید در صورت خراب شدن باید تمام بخش پاور را تعویض کنید. هوای ایجادشده توسط فن ها به راحتی در بخش های مختلف جریان نیابد و دمای کامپیوتر هنگام استفاده بالا برود. آن را به برق جریان مستقیم تبدیل می کند و وظیفه برق رسانی به تمام بخش های سیستم را بر عهده دارد. به عبارت دیگر اگر CPU مغز کامپیوتر شما است، پس پاور باید قلب کامپیوتر باشد. اما قطعاً یکی از حیاتی ترین بخش هایی است که هر کامپیوتری به آن نیاز دارد.

مانند اکثر سخت افزارهای رایانه شخصی، گزینه های بسیار متنوعی در مورد ظاهر منبع تغذیه شما وجود دارد. پاورها از منظر کابل‌کشی، به سه گروه کلی کاملا ماژولار، نیمه ماژلار و غیر ماژولار ( Non-Modular، Semi/Half-Modular و Full-Modular) تقسیم می‌شوند. در پاورهای ارزان قیمت‌تر غیرماژولار کابل‌ها از قبل روی پاور نصب شده‌اند و به طور معمول قابلیت جداسازی را نخواهند داشت.

http://738sms.ir