این گوشی جدید بی ادعا، ریاکاری پرچمداران مدرن آیفون و گلکسی را برملا می کند


در چند هفته گذشته، من از استفاده از دستگاهی لذت بردم که احتمالاً بسیاری از شما نام آن را نشنیده اید. البته من هم امید و توقع زیادی به آن نداشتم. آن دستگاه Asus Zenfone 9 است که یک روز تابستانی وارد دفتر شد، موقعیتی که من کاملاً نادیده گرفتم تا اینکه یکی از همکارانم که علاقه زیادی به تلفن های جمع و جور دارد این موضوع را به من گفت.

باید چک کنم

من با کمی شک و تردید به Zenfone 9 برخورد کردم: از نظر تاریخی، گوشی‌های اندرویدی کامپکت بسیار کمی وجود داشته است، و کاملاً صادقانه بگویم، من اعتقاد زیادی نداشتم که ایسوس در همه شرکت‌ها بالاخره THE ONE را بسازد. خوب، چه نتیجه گیری عجولانه ای بود و هر چه بیشتر از این گوشی استفاده کردم، بیشتر از ابرقدرت های آن شگفت زده شدم.

برای کسانی از شما ناآشنا (احتمالا اکثر شما در واقع)، زنفون 9 یک گوشی پرچمدار در بدنه ای واقعا جمع و جور است. این صفحه نمایش 5.9 اینچی با ابعاد باریک تر از گوشی معمولی شما دارد، بنابراین استفاده از آن با یک دست بسیار آسان است. همچنین، در مقایسه با گوشی‌های کوچک در سال 2022 که معمولاً دستگاه‌های 6.1 یا 6.2 اینچی هستند، به‌طور چشمگیری کوچک‌تر است.

عملکرد آزاد شده

اما مهمتر از همه، Zenfone 9 از تراشه درخشان اسنپدراگون 8 + نسل 1، پردازنده جدید کوالکام، قدرت می گیرد. ما میگوییم “درخشان” و ما معمولاً دوست نداریم این نوع تعریف ها را صرف هر پردازنده ای هدر دهیم. حقیقت این است که ما با برخی از تراشه های قبلی کوالکام مشکلات زیادی داشته ایم. به عقب تر از اسنپدراگون 8 نسل 1 نگاه نکنید، و می توانید ببینید که تعدادی از دستگاه ها در خنک سازی این تراشه با مشکلاتی روبرو هستند، که انواع مشکلات دریچه گاز را ایجاد می کند، حتی بیشتر برای دستگاه های کوچکتر.

در عین حال، گوشی‌های کوچک به عنوان یک فاکتور شکلی باقی می‌مانند که بسیاری از مردم آن را دوست دارند، حتی با دانستن اینکه این اندازه کوچک می‌تواند برای عملکرد مضر باشد. اخیراً سامسونگ جدید را تست کردم گلکسی زد فلیپ 4، یکی دیگر از گوشی های کوچک و این بار تاشو، و اندازه کوچک آن فاجعه ای مطلق برای عملکرد بازی این دستگاه بود. گوشی به طرز وحشتناکی گاز گرفت و تنها در چند دقیقه، تراشه پرچمدار داخل آن به سطحی کاهش یافت که حتی برخی از گوشی های میان رده به راحتی می توانستند آن را شکست دهند. بله!

ایسوس با موفقیت از این تله جلوگیری کرده است. Zenfone 9 هم جمع و جور است و هم می تواند عملکرد قدرتمند خود را حفظ کند. و همه اینها فقط به قیمت یک تار مو با ضخامت بیشتر است (اما واقعاً برخی مهندسی هوشمندانه به آن اجازه داده است تا از این مشکلات جلوگیری کند).

نگاهی به تست استرس 3D Mark WildLife Extreme بیندازید که به مدت 20 دقیقه متوالی اجرا می شود، معیار اصلی ما برای اندازه گیری گاز است. Zenfone 9 دریچه گاز است، بیایید خودمان را گول نزنیم، اما به امتیاز نزدیک به 1500 کاهش می یابد که از 2800 امتیاز اولیه کاهش یافته است. این در مقایسه با Z Flip 4 که دارای همان تراشه است، بسیار عالی است، اما به کمتر از 1000 امتیاز کاهش می یابد! این تفاوت 50 درصدی در عملکرد بازی به نفع Zenfone است!

البته، گوشی کوچک ایسوس نمی تواند عملکرد کامل تراشه اسنپدراگون 8+ نسل 1 را مانند گوشی های بزرگ حفظ کند. نمونه موردی در اینجا OnePlus 10T است که یک جانور مطلق از یک مجری است و به سختی در طول دوره کامل همان تست شدید و 20 دقیقه ای امتیاز از دست می دهد. هنوز هم گیمرهای جدی موبایل بهتر است از گوشی های کوچکتر دوری کنند و در عوض چیزی به اندازه وان پلاس را انتخاب کنند، اما اگر کاملاً اصرار دارید، خب… ایسوس راه خوبی برای انجام این کار نشان می دهد!

آن یک ویژگی (ج) ™

اما چیزی که من از دیدن این گوشی بسیار هیجان‌زده شدم، یکی از ویژگی‌هایی است که سایر سازندگان تلفن به ما می‌گفتند گنجاندن آن در یک تلفن مدرن بدون فداکاری‌های بزرگ کاملاً غیرممکن است. و این تلفن کوچک کوچک موفق می شود این یک ویژگی را در خود داشته باشد و پرچمداران اصلی را در طول مسیر به دلیل ریاکاری آنها در معرض دید قرار دهد.

و این ویژگی جک 3.5 میلی متری هدفون است.

اوه، نه، ما آن را فراموش نکرده ایم!

ببینید، Zenfone 9 به نوعی دارای جک 3.5 میلی متری هدفون است. در بالای گوشی قرار دارد و مانند یک طلسم عمل می کند.

اگر به اپل و سایر شرکت های اصلی اعتقاد دارید، جک هدفون 3.5 میلی متری نه تنها یادگاری از گذشته است، بلکه بسیار ترسناک تر است. فضا را اشغال می کند! بو! و گوشی‌های هوشمند فضای بسیار کمی دارند، شرکت‌ها به داستان خود ادامه می‌دهند و بذر شک را بیشتر در ذهن شما می‌پاشند. بنابراین، این شرکت ها می پرسند کدام یک را ترجیح می دهید، جک هدفون عقب مانده و قدیمی یا … عمر باتری بیشتر؟

چه راهی برای قرار دادن این! البته، هیچ فرد عاقلی نمی خواهد عمر باتری ارزشمند خود را که شکایت شماره یک اکثر کاربران گوشی های هوشمند است، فدای جک هدفون «قدیمی و بی فایده» کند، درست است؟

و آیا حتی می توانید یک گوشی با جک هدفون و عمر باتری خوب داشته باشید؟ (بعضی از سازندگان تلفن به شما می گویند “غیرممکن است!”)

خوب، معلوم است که شما می توانید! بدتر از آن، می توانید یک گوشی فوق العاده جمع و جور با جک هدفون و عمر باتری باورنکردنی داشته باشید!

Zenfone 9 دقیقاً همین است. ایسوس می گوید که باتری آن در فاصله زمانی بین شارژ، 1.9 روز دوام می آورد. یک عدد عجیب و غریب، اما به نظر من به طور عجیبی با تجربه من از تلفن مطابقت دارد. بله، با تمام برنامه های پیام رسان و رسانه های اجتماعی من، گرفتن تعداد زیادی عکس و فیلم، این گوشی توانست بیشتر از یک روز و نیم برای من دوام بیاورد. تقریباً دو روز در واقع، فقط کمی از آن خجالتی است. 1.9 روز در واقع آن را به خوبی توصیف می کند.

ما نمی دانیم که ایسوس چگونه این کار را انجام داده است، اما کاملاً مطمئن هستیم که آیا شرکت کوچکی مانند ایسوس که احتمالاً چند میلیون گوشی در سال می فروشد – به اندازه فروش اپل و سامسونگ در آخر هفته – اگر ایسوس بتواند این کار را انجام دهد. شرط می بندم که آن بزرگان هم می توانند!

البته، این ممکن است فروش یک جفت هدفون بی‌سیم جدید را هر 3 تا 4 سال به شما سخت کند! من اهل توطئه نیستم، اما Zenfone 9 را می بینم و کاری که ایسوس انجام داده را دوست دارم و آن را بسیار دوست دارم. این گوشی را بررسی کنید، گاهی اوقات خارج شدن از ماتریس احساس بسیار خوبی دارد و این دقیقا همان چیزی است که من با استفاده از این گوشی احساس کرده ام.





منبع: https://www.phonearena.com/news/This-unassuming-new-phone-exposes-the-hypocrisy-of-modern-iPhone-and-Galaxy-flagships_id141587