خرید و قیمت هارد کامپیوتر ترب | asusmag

در ادامه به اهمیت هارد دیسک، انواع هارد دیسک و خرید آن می‌پردازیم، پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید. هارد دیسک را می توان قطعه ای در نظر گرفت که اکثر کامپیوترها از آن استفاده می کنند و سیستم و دیگر برنامه های از پیش تعیین شده روی آن قرار می گیرد. در هنگام خرید هارد اینترنال توصیه می شود علاوه بر حجم آن، به امکانات آن نیز توجه کافی داشته باشید. اکثر کاربران می خواهند که حجم بالایی از یک هارد اینترنال را داشته باشند تا به راحتی مجله خبری محصولات ایسوس بتوانند از فایل های بیشتری نگهداری کنند؛ به خصوص کاربرانی که از بازی ها و برنامه های حجیم بیشتری استفاده می کنند. یک کامپیوتر می تواند چندین هارد اینترنال داشته باشد که این بدان معناست که چندین هارد قادرند وظیفه ذخیره سازی فایل های شما و همچنین نگهداری سیستم عامل های چندگانه را انجام دهند. برای خرید هارد دیسک اینترنال باید ظرفیت، نوع رابط، سایز هد، سرعت چرخش، بافر یا کش، سرعت انتقال و زمان دسترسی به داده ها را در نظر بگیرید.

  • برای خرید هارد اینترنال پیشنهاد می کنیم ابتدا به قیمت آن توجه نموده و سپس با توجه به نیاز خود، خرید خود را انجام دهید.
  • هارد کامپیوتر معمولا در ابعاد 2.5 و 3.5 اینچ ساخته شده و در دو نوع اینترنال و اکسترنال در بازار عرضه می گردد.
  • با توجه به کارکرد خاص و قیمت بالا این هارد‌ها به کاربران عادی به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

آی بی ام در سال 1956 میلادی نخستین هارد را با نام RAMAC 305 تولید کرد. قیمت هارد IBM بسیار گران بود و تنها امکان ذخیره سازی پنج مگابایت اطلاعات را داشت. RAMAC 305 ابعادی در حدود دو یخچال کنار هم را داشت و از 50 دیسک 24 اینچی برای ذخیره اطلاعات استفاده می‌کرد. اگر جریان برق قطع و وصل شود یا به هارد ضربه‌ای وارد شود، این IC هارد را از مدار خارج می‌کند تا آسیبی به آن نرسد و اطلاعات حفظ شوند. با توجه به موارد فوق، می‌توان انواع هارد درایو اینترنال را از نظر کاربری به گروه‌های کامپیوتر شخصی، گیمینگ، ذخیره سازی اطلاعات سازمانی، سرور و دوربین مداربسته تقسیم کرد.

دیگران را با نوشتن نظرات خود، برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید.

مانند تمامی اجزای کامپیوتر، هارد دیسک ها نیز به دلیل مصرف انرژی و حرکات مکانیکی متعدد به مرور زمان گرم می شوند. پلاتر ها تمامی اطلاعات را به صورت دائمی در خود ذخیره می کنند، معمولا در هر هارد دیسک بیش از یک platter وجود دارد. بخش مکانیکی شامل دیسک های گردان یا پلاتر می باشد که مهمترین بخش یک هارد است؛ اطلاعات و داده ها بر روی این دیسک ها ذخیره می شود و طبیعتا هر چه تعداد آن ها بیشتر باشد،هارد بزرگتر ولی پرظرفیت تر خواهد بود.

Seagate ST4000NM000A Exos 7E8 4TB SATA3 Internal Hard Drive

خواندن به این صورت است که قطب های مغناطیسی (N یا S) هر یک از مکان های داده را حس کرده سپس معادل صفر یا یک آن را برمی گرداند . سپس کنترل کننده مرکزی داده های خوانده شده را به دیسک کنترلر باز می گرداند تا مورد پردازش قرار گیرند . هارد دیسک اجزاء و قطعات مختلفی دارد که همگی آن ها در کنار هم داده ها را ذخیره کرده یا جابجا می کنند . از طریق بخش راهنمای خرید می‌توانید محصولات برتر بازار که زومیت آن را توصیه می‌کند را نیز مشاهده کنید.

هارددیسک اینترنال وسترن دیجیتال مدل Purple WD10EJRX ظرفیت 1 ترابایت

کاربران می توانند بعد از استفاده ارتباط هارد اکسترنال با سیستم را قطع کنند. در واقع می توان گفت هر کامپیوتر ظرفیت اتصال 4 هارد اینترنال PATA را داشت. بیشترین ظرفیت یک هارد درایو ۱۰ ترابایت مربوط به BarraCuda Pro می‌ باشد که شرکت سیگیت در حال حاضر به بازار عرضه کرده است. اما اگر قرار باشد داده ای ذخیره شود کنترل کننده ی دیسک داده های موجود را به Actuator ارسال می کند سپس به Head فرستاده می شود و در قسمت های از سکتور مورد نظر خود به روی Platter ذخیره نماید. بخش داخلی یک هارد دیسک از اجزای زیادی تشکیل شده و تنها فاکتور انتخاب، به PRM محدود نمی شود.

http://738sms.ir