هارد کامپیوتر وسترن دیجیتال گرین 2T اینترنال 2 ترابایت کالاهمراه | asusmag

دسترسی راحت و آسان کاربران یک شبکه محلی به اطلاعات روی هارد اکسترنال NAS را می‌توان مهم‌ترین مزیت این نوع هارد دانست. از هارد NAS می‌توان برای ذخیره‌سازی اطلاعات و تهیه پشتیبان استفاده کرد. با توجه به کارکرد خاص و قیمت بالا این هارد‌ها به کاربران عادی به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. هارد دیسک تحت شبکه که با نام NAS نیز شناخته می‌شوند، برای استفاده در محیط شبکه خانگی یا اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند. NAS کار ذخیره‌سازی اطلاعات را بر پایه فایل انجام می‌دهد و دسترسی به داده‌ها را برای کاربران تحت شبکه از طریق اتصال اینترنت فراهم می‌کند.

  • به طور کلی هارد دیسک ها از دو قسمت برد منطقی و بخش مکانیکی تشکیل شده اند و هر قسمت وابسته به قطعات دیگر فعالیت می کند.
  • تا کنون به ارائه خدمات در خصوص معرفی منابع اصلی فروش محصولات آی تی و …
  • وسترن دیجیتال نامی قدیمی و آشنا در صنعت حافظه های ذخیره سازی است که از سال 1970 شروع به کار کرده و هارد اینترنال ها و هارد اکسترنال های بسیار مشهوری را تاکنون روانه بازار نموده است.
  • به عنوان مثال، SSD اولیه ممکن است شامل سیستم عامل و نرم افزار نصب شده باشد و یک هارد HDD ثانویه ممکن است برای ذخیره اسناد، دانلودها و فایل های صوتی یا تصویری استفاده شود.

این کلمه مخفف عبارت Hard Disk Drive به معنای (دیسک درایو سخت) است .هارد دیسک یکی از حساس ترین قطعات کامپیوتر می باشد . زیرا تمامی اطلاعات از جمله سیستم عامل ، فایل های شخصی ، برنامه ها و دیگر اطلاعات بر روی هارد دیسک قرار دارند . یکی از مهم ترین فاکتورهای تعیین کننده سرعت خواندن-نوشتن هارد دیسک ، سرعت چرخش صفحات درون آن است.

هارددیسک اینترنال وسترن دیجیتال RED WD80EFZX – هشت ترابایت

به عنوان مثال، SSD اولیه ممکن است شامل سیستم عامل و نرم افزار نصب شده باشد و یک هارد HDD ثانویه ممکن است برای ذخیره اسناد، دانلودها و فایل های صوتی یا تصویری استفاده شود. دستورها همراه با داده‌های ارسالی یا دریافتی از هارد دیسک، توسط Disk Controller (کنترل کننده دیسک) تفسیر می‌شوند. قسمت داخلی هارد دیسک‌ها معمولاً مهر و موم شده هستند تا از ورود گرد و غبار به داخل، و اختلال در کار قطعات جلوگیری شود. همچنین در داخل هارد دیسک‌ها یک فیلترینگ هوا برای فیلتر و خارج کردن گرد و غبار، جاسازی می‌شود. شاید برای شما هم سوال باشد وظیفه هارد در کامپیوتر چیست؟ هارد دیسک یکی از قطعات اصلی و معمولا بزرگترین سخت افزار ذخیره سازی اطلاعات هر کامپیوتری می‌باشد. هزینه و قیمت کم و سرعت نسبتاً زیاد هارد های اینترنال از مزایای آن و مقاومت کم آن ها در برابر شرایط محیطی (مانند ضربات) و احتمال از دست رفتن داده های نوشته شده از جمله معایب هاردهای اینترنال شناخته می شود.

راهنمای خرید هارد دیسک

البته شاید بتوان از USB FALSH ها به عنوان یک نوع هارد درایو نام برد. وظیفه ی این قسمت خواندن اطلاعات روی هارد دیسک می باشد که به صورت ۰ و ۱ به روی Platter قرار دارد. روند کاهش ابعاد و افزایش ظرفیت هاردها ادامه پیدا کرد تا در نهایت پس از گذشت 25 سال این حافظه‌های داخلی قطری کمتر از 6 اینچ را مجله خبری محصولات ایسوس داشتند. البته در این راه آی بی ام تنها نبود و بازیگران دیگری نیز در این عرصه حضور داشتند. در سال 1971 میلادی شرکت General Digital Corporation آغاز به کار کرد، این شرکت پس از چند سال با نام Western Digital فعالیت خود را ادامه داد و به یکی از برندهای محبوب در زمینه تولید هارد دیسک تبدیل شد.

هارد سیگیت HDD Seagate 2TB

همچنین در بخش پرسش و پاسخ می‌توانید پرسش‌های خود را مطرح کنید، تیم زومیت و کاربران در اسرع وقت به پرسش‌های شما پاسخ خواهند داد. پارسیان کامپیوتر مرکز فروش محصولات آی تی و اعلام قیمت کالای دیجیتال به مصرف کنندگان با بیشتر از 20 سال سابقه در این حوزه می باشد. برای یادگیری صفر تا صد این حوزه به آموزش جامع تعمیرات کامپیوتر و لپ تاپ نماتک مراجعه کنید.

http://738sms.ir