PlayStation Ex-Exec بازی های AA بیشتری می خواهد، انحصاری “پاشنه آشیل” با بودجه بیش از 200 میلیون دلار

PlayStation Shawn Layden

به نظر می رسد صنعت بازی، حداقل صنعت سنتی کنسول محور، به سرعت در حال نزدیک شدن به نوعی نقطه عطف است. ایکس باکس بیشتر از بازی‌های خود را به پلتفرم‌های دیگر می‌آورد، در میان گمانه‌زنی‌های مداوم که ممکن است از کسب‌وکار کنسول عقب‌نشینی کنند، و پلی‌استیشن اشاره می‌کند که ممکن است برنامه‌ای تهاجمی‌تر برای انتشار رایانه‌های شخصی را دنبال کنند، حتی اگر فروش PS5 همچنان از PS4 پیشی بگیرد. در همین حال، ناشران یکی پس از دیگری اخراج و کنسلی عمیق را اعلام می کنند.

به سختی می توان آنچه را که در حال وقوع است مشخص کرد، زیرا بازی ها هنوز هم فروش خوبی دارند و مطمئناً عوامل زیادی در بازی وجود دارند، اما شاید بزرگترین مشکلی که در حال حاضر صنعت با آن مواجه است، افزایش سریع هزینه های توسعه باشد. در حالی که ممکن است جهش به نسل فعلی نداشته باشد نمد این متحول کننده، بسیار پرهزینه بود – به عنوان مثال، فیلم Spider-Man 2 که اخیراً منتشر شد بیش از 300 میلیون دلار هزینه داشت که سه برابر هزینه 100 میلیون دلاری قبلی آن در سال 2018 بود. این این چیزی است که پلی استیشن عرق کرده است – محصولات آنها مثل همیشه فروش می کنند، اما حاشیه سود آنها کمترین میزان در یک دهه اخیر است. این هزینه‌های بالونی است که به تغییرات منجر می‌شود، چه بازیکنان آن‌ها را دوست داشته باشند یا نه.

در مصاحبه ای جدید با The Verge، رئیس سابق استودیو پلی استیشن، Shawn Layden، موضوع افزایش هزینه های توسعه را لمس می کند و اذعان می کند که انحصار در یک نقطه خاص به «پاشنه آشیل» تبدیل می شود…

وقتی هزینه های شما برای یک بازی از 200 میلیون دلار فراتر می رود، انحصاری بودن پاشنه آشیل شماست. بازار آدرس پذیر شما را کاهش می دهد. به خصوص زمانی که در دنیای بازی‌های سرویس زنده یا رایگان بازی هستید. پلتفرم دیگر فقط راه دیگری برای باز کردن قیف است و افراد بیشتری را وارد می‌کند. همانطور که می‌دانیم، در دنیای رایگان بازی، 95 درصد از این افراد هرگز نیکل را خرج نمی‌کنند. کسب و کار همه چیز در مورد تبدیل است. شما باید شانس خود را با باز کردن قیف افزایش دهید. Helldivers 2 نشان داده است که برای پلی استیشن، همزمان برای رایانه های شخصی نیز عرضه می شود. باز هم، آن قیف را گسترده تر می کنید. شما افراد بیشتری را وارد می کنید.

برای بازی‌های تک‌نفره، این ضرورت یکسان نیست. اما اگر 250 میلیون دلار خرج می‌کنید، می‌خواهید بتوانید آن را به بیشترین تعداد ممکن بفروشید، حتی اگر فقط 10 درصد بیشتر باشد. پایه نصب شده جهانی برای کنسول ها – اگر به PS1 و هر چیز دیگری که در آنجا انباشته شده است برگردید، هر کجا که به آن نگاه کنید، تعداد کنسول های موجود در آنجا هرگز بیش از 250 میلیون نمی شود. فقط اینطور نیست.»

در حالی که آوردن بازی خود به پلتفرم‌های بیشتر می‌تواند به جبران هزینه‌های بالای توسعه کمک کند، اما با آسیب رساندن به حافظه پنهان پلتفرم انحصاری شما نیز همراه است. در نهایت، شاید راه حل بهتر و کارآمدتر کاهش هزینه ها باشد. لایدن نیز طرفدار این موضوع است و خواستار بازگشت به بازی های “AA” و نوع لوح های متنوع و عجیب سونی است که قبلا منتشر می کرد.

من می ترسم که ما به بازی triple-A، 80 ساعت گیم پلی، 50 گیگابایت بازی پرداخته باشیم، و اگر نتوانیم به آن دست پیدا کنیم، نمی توانیم کاری انجام دهیم. من به بازگشت بازی Double-A امیدوار هستم. من همه برای آن هستم.

من به دوران PS2 نگاه می کنم، و تنوع بسیار زیادی وجود داشت. شما God of War و Assassin's Creed را داشتید. اما شما Loco Roco و SingStar و Dance Dance Revolution را هم داشتید. شما این طیف از فرصت های سرگرمی را داشتید. در هر پرتاب 7 تا 12 میلیون دلار، چرا شرط بندی نکنید و ببینید چه اتفاقی می افتد؟ Katamari Damacy، به خاطر مسیح، امروز نتوانستید آن را بسازید زیرا حتی نمی توانید توضیح دهید که چیست. اما اکنون که هر شرط سه رقمی میلیونی است، تحمل ریسک بسیار پایین است. در نهایت با نسخه‌های کپی و دنباله‌ای مواجه می‌شوید و نه چیزهای دیگر.»

لازم به ذکر است که در میان تمام نگرانی‌هایی که درباره آینده کنسول‌ها وجود دارد، یک نام اغلب به عنوان موضوع نگران کننده مطرح نمی‌شود – نینتندو. چرا؟ خوب، باز هم، دلایل متعددی وجود دارد، اما یک دلیل مهم این است که آنها تصمیم گرفتند از رقابت موش های تکنولوژیکی با Wii عقب نشینی کنند و از آن زمان به عقب برنگردیده اند. مردم از مشخصات سخت‌افزاری قدیمی سوئیچ شکایت دارند، اما همین ویژگی‌ها به نینتندو اجازه می‌دهد تا چنین جریان ثابتی از عناوین متنوع و انحصاری را بدون شکستن قیمت ارائه دهد. نزدیک به دو دهه طول کشیده است تا ایکس باکس و پلی استیشن بتوانند به آن توجه کنند، اما ممکن است به زودی لحظات Wii خود را داشته باشند.

به نظر شما صنعت چگونه باید با بودجه های انفجاری بازی کنار بیاید؟ انحصاری کمتر؟ بازی‌های خلاقانه‌ای با ابعاد متوسط ​​تر؟ ترکیبی از این دو؟

این داستان را به اشتراک بگذارید

فیس بوک

توییتر

منبع: https://wccftech.com/playstation-ex-boss-shawn-layden-more-aa-games-exclusivity-achilles-heel/