دی وی دی رایتر اکسترنال چیست و چه کاربردی دارد؟ | asusmag

سخت افزار رایانه است که به اندازه یک کتاب ضخیم قطر دارد و به دو صورت درایو نوری اینترنال و درایو نوری اکسترنال وجود دارد. این قطعه در قسمت جلویی داراییک دکمه مجله خبری محصولات ایسوس Open / Close کوچک است که درب محفظه محرک را به بیرون می‌کشد و داخل می‌برد. این‌گونه است که رسانه‌هایی مانند CD ، DVD و BD وارد درایو، و از آن خارج می‌شوند.

  • این واژه مخفف عبارت Compact Disc Read-Only Memory به معنی «حافظه دیسک نوری فقط خواندنی» (لوح فشرده)است.
  • تمامی این اجزا، در مدل های مختلف این دستگاه وجود داشته و کارایی یکسانی دارند.
  • تمامي حقوق مربوط به وب سایت ایرانیان لپ تاپ می باشد و کپی برداری از محتوا با ذکر منبع مجاز است.
  • یعنی کاربر می‌تواند این محصول را با کمک پورت USB به تلویزیون خود وصل کرده و به‌طور مستقل و بدون نیاز به هیچ وسیله‌ی دیگری، به‌عنوان یک پخش‌کننده‌ی مالتی‌مدیا از آن استفاده کند.
  • با تمیز کردن موتور خیلی ایرادات مانند وقتی که سی دی اجرا می شود ولی دی وی دی نه یا رایت نکردن دی وی دی رایتر که اگر نرم افزاری نباشد حل می شود.
به طور کلی می توان از مواردی چون نخواندن دیسک، باز و بسته نشدن درب، کند شدن سرعت دی وی دی رام و گیر کردن دیسک به عنوان مهمترین مشکلات دی وی دی رام کامپیوتر لنوو سخن گفت. برای رفع این مشکلات، اجزای مختلف آن مورد بررسی قرار گرفته و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض می شوند. لنز، موتور و درب دی وی دی رام را می توان اجزای اصلی به شمار آورد که اختلال در عملکرد هریک از این اجزا، باعث اختلال در عملکرد کل DVD ROM خواهد شد. حال که با دو مفهوم ” درایو نوری ” و ” درایو اکسترنال ” آشنا شدید به راحتی می‌توانید حدس بزنید که درایو نوری اکسترنال چیست. همانطور که می‌دانید این وسیله یک درایو خارجی است که با استفاده از فناوری پرتوی لیزر، داده‌های دیسک‌های نوری را خوانده و اجرا می‌کند. کاربرد این وسیله نیز در خصوص لپ‌تاپ‌ها یا کامپیوترهایی است که دی وی دی درایو ندارند و یا اینکه دی وی دی درایو آن‌ها خراب است.

http://738sms.ir

اگر کابل‌ها هیچ گونه مشکل و قطعی نداشتند، مطمئن شوید که برق به داخل دستگاه DVD PLAYER می‌رسد و سپس منبع خروجی DVD PLAYER را یک مرتبه خارج و مجدد وصل کنید. گاهی مشکل کابل‌های ورودی و خروجی با یک مرتبه قطع و وصل کردن به دستگاه کاملا حل شد و دستگاه به خوبی کار خواهد کرد. اگر هنگامی که دستگاه DVD PLAYER شما مشغول کار کردن است و سر و صدای زیادی از خود تولید می‌کند. اما در صورتی که باز هم این مشکل برطرف نشد می‌توان گفت که مشکل از DVD و یا CD می تواند باشد.

دی وی دی رام اکسترنال USB3

در دی وی دی رایترهای ایسوس از تکنولوژی AVRS استفاده می شود که برای جلوگیری از لرزش دی وی دی رایتر در هنگام استفاده است. دی وی دی رایتر پک دار ایسوس که در فروشگاه اینترنتی تکنوسان نیز موجود است، دارای حافظه ی ابری شرکت ASUS می باشد که به صورت رایگان 5 گیگابایت حافظه در اختیار شما قرار می دهد. قیمت مناسب تری نسبت به دی وی دی رایتر اکسترنال دارد و طول عمر آن بیشتر است. لنز و موتور به کار رفته در دی وی دی رایتر اینترنال قدرتمند تر از نمونه های دیگر می باشد.

DVD RW Laptop Toshiba IDE

در داخل این محفظه برای تمیز کردن از دو نوع مایع می توانید استفاده کنید پیشنهاد ما این است که از اسپری کنتاکت شور استفاده کنید اما به جای آن می توانید از الکل نیز برای پاک سازی کمک بگیرد و مشکلی پیش نخواهد آمد . استفاده از مطالب فروشگاه نیاز انفورماتیک فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. درایو اینترنال دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. یعنی، می‌توانند اطلاعات ضبط شده روی این دیسک‌ها را پاک کرده و مجدداً روی آن بنویسند. می توانند روی نوع خاصی از دیسک (CD-RW، DVD-RW و DVD-RAM)، به دفعات اطلاعات ضبط کنند.

دی وی دی رایتر لپ تاپ 12.7 میلی متر توشیبا و سامسونگ Toshiba & Samsung Sata Slim DVDRW – 12.7mm