مک بوک ایر M3 اپل هنگام استفاده در حالت تاشو، نزدیک به 50 درصد از عملکرد خود را از دست می دهد، آزمایش استرس را نشان می دهد.

M3 MacBook Air loses performance when used in clamshell mode

یکی از مزیت های اصلی برای علاقه مندان به بهره وری که می خواهند مک بوک ایر 13 یا 15 اینچی M3 را به عنوان درایور روزانه خود داشته باشند این بود که می توانستند دو نمایشگر خارجی را به جای یک نمایشگر وصل کنند، اما این تنها زمانی امکان پذیر است که یکی از این مدل ها در حالت تاشو استفاده شود. حالت یا به عبارت دیگر با درب بسته. با این حال، یک تست استرس اخیر نشان می دهد که می توانید تقریباً نیمی از عملکرد اصلی Mac قابل حمل را در این حالت از دست بدهید، که همه را متعجب می کند که آیا این مبادله ارزش پشتیبانی اضافی مانیتور را دارد یا خیر.

با باز شدن درب، مک بوک ایر M3 می تواند حدود 30 درصد از دست بدهد و به طور قابل توجهی بهتر از زمانی است که در حالت تاشو استفاده می شود.

در طول تعدادی از آزمایش‌های استرس شدید 3DMark Wild Life که به مدت 20 دقیقه اجرا شد، کانال YouTube Max Tech متوجه شد که M3 MacBook Air با درب بسته خود عملکرد زیادی را از دست می‌دهد. در اولین اجرا، جدیدترین دستگاه با قدرت شروع می‌شود و امتیاز 8083 را به دست می‌آورد، اما به تدریج شروع به از دست دادن عملکرد می‌کند زیرا محلول بدون فن نمی‌تواند با اتلاف گرما سازگاری داشته باشد و این امتیاز را به 5916 امتیاز کاهش می‌دهد.

این نتایج زمانی است که M3 MacBook Air با درب باز استفاده می شود

کانال یوتیوب قبلاً دمای M3 SoC را در زمان انجام آزمایش مشابه منتشر کرده بود که سیلیکون اپل به 114 درجه سانتیگراد در CPU و 102.9 درجه سانتیگراد در GPU رسیده است. اکنون سه نسل است که اپل از یک هیت سینک نازک برای کمک به انتقال گرما استفاده می کند، اما همانطور که می بینید، به سختی کار را انجام می دهد. در حالت تاشو، همه چیز برای M3 MacBook Air بدتر می شود، زیرا این مدل تقریباً نیمی از عملکرد خود را از دست می دهد و امتیاز 4198 را به دست می آورد.

وقتی درب مک بوک ایر برای ورود به حالت تاشو بسته می شود، کاهش عملکرد را مشاهده کنید

این امکان وجود دارد که با باز شدن درب، مک بوک ایر M3 بتواند مقداری هوای خنک را در فناوری صفحه کلید دریافت کند که به انتقال گرما کمک می کند، اما در حالت تاشو، این مسیر هوا اکنون به طور کامل مسدود شده است و در نتیجه عملکرد اضافی را از دست می دهد. با فرض اینکه یک کاربر معمولی بتواند تشخیص دهد که به همین دلیل است که مک بوک ایر M3 کندتر می شود، یا خرید خود را با M3 MacBook Pro که در واقع یک فن خنک کننده فعال دارد، تعویض می کند یا به استفاده از یک تنظیم مانیتور خارجی متوسل می شود.

دو کاری که اپل با مک بوک ایر M3 به درستی انجام داد این بود که از دو تراشه فلش NAND برای مدل 256 گیگابایتی استفاده کرد که در نتیجه سرعت SSD بالاتری نسبت به نسخه M2 داشت و با استفاده از چسب برای نگه داشتن سلول های متعدد، باتری را راحت تر جدا کرد. درجا. جدای از آن، این تست های استرس نشان می دهد که فضای کافی برای پیشرفت وجود دارد و ما صمیمانه امیدواریم که اپل بتواند یک فن واحد به راه حل خنک کننده نسخه M4 اضافه کند.

این داستان را به اشتراک بگذارید

فیس بوک

توییتر

منبع: https://wccftech.com/m3-macbook-air-clamshell-mode-loses-nearly-50-percent-performance/