هارد دیسک اینترنال Archives صفحه 3 از 5 مرکز کامپیوتر پارسیان PCC CENTER | asusmag

جهت مقایسه قیمت هارد دیسک اینترنال در انواع برند موجود در بازار هارد دیسک، روی نام برند مورد نظرتان کلیک نمایید. در این مقاله به شرح اینکه هارد دیسک کامپیوتر چیست؟ و چه کار بردی در رایانه ها و سرورها دارد؟ پرداختیم. به زبان ساده تر این گونه مجله خبری محصولات ایسوس نمونه ای بزرگتر و پیشرفته تری از مموری ها یا فلش ها می باشد و برای ذخیره اطلاعات از آن می توان استفاده کرد و حافظه های ssd را می توان راحت تر حمل کرد .

  • اگر هاردی برای کامپیوتر رومیزی خود می خواهید، اگرچه از نوع ۲.۵ اینچی نیز می توانید استفاده کنید، بهتر است نوع ۳.۵ اینچی را در نظر داشته باشید.
  • فقط در هنگام خرید توجه داشته باشید که هارد اینترنال با رم کامپیوتر تفاوت دارد؛ در واقع رم وظیفه ذخیره سازی کوتاه مدت اطلاعات و هارد وظیفه ذخیره سازی دائمی اطلاعات را بر عهده دارد.
  • البته شاید بتوان از USB FALSH ها به عنوان یک نوع هارد درایو نام برد.
  • در هنگام خرید هارد اینترنال برای دستگاه خود باید به فاکتورها و معیارهایی توجه داشته باشید تا یک هارد مناسب و هم خوان با کامپیوتر خود تهیه نمایید.
  • همه هارد دیسک ها یک ظرفیت مشخص دارند؛ از چند مگابایت گرفته تا چند صد گیگابایت و حتی چندین ترابایت.
  • امروزه به دلیل استفاده کمتر از کامپیوترهای PC ، هارد های اکسترنال طرفدار بیشتری دارند و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این قطعه به نوعی مغز هارد دیسک است که وظیفه کنترل کردن قسمت های مختلف هارد را بر عهده دارد. حافظه SSD به دلیل فناوری متفاوت و مدرن خود سرعت بسیار بیشتر و گاه تا ده‌ها برابر هارد دیسک دارد. از 4 ترابایت تا 18 ترابایت گزینه های ظرفیت بالای هارد اینترنال هستند که در بازار میتوان آنها را خریداری کرد. هاردهای HDD نیز که مخفف hard disk drive است و همان دیسک‌های قدیمی چرخان می‌باشد که به تازگی کمتر نشانی از آن‌ها می‌بینیم و جای خود را به SSD های پرسرعت خوش قیمت داده‌اند.

هارد سرور اچ پی HPE 900GB SAS 12G 15K SFF ENT SC DS HDD

اما هاردهای SSD دیگر این مشکل را ندارند و طول عمر بیشتری نیز دارند. خرید هارد دیسک اینترنال با قیمت منصفانه و در برندهای مختلف و محبوب در تیا آی تی عرضه می گردد. در ادامه توضیحات مختصری درباره اینکه هارد چیست و انواع آن و اجزای مختلف هارد و فاکتورهای مهم در برآورد قیمت هارد دیسک اینترنال را آورده ایم.

بررسی عوامل تعیین کننده‌ی قیمت هارد کامپیوتر

یکی از مهم ترین فاکتورهای تعیین کننده سرعت خواندن / نوشتن هارد دیسک، سرعت چرخش صفحات درون آن است. هرچه سرعت چرخش هارد بیشتر باشد، تاخیر دسترسی به داده ها نیز کمتر می شود چون چرخیدن صفحات است که سکتور داده ها را زیر هد خواندن/نوشتن قرار می دهد. به عبارت ساده تر، همان هاردهایی که در داخل کیس کامپیوتر استفاده می کنیم، اغلب از نوع ۳.۵ اینچی هستند.

برای رفع مشکل غیر قابل حمل بودن این هارد ها، هارد های اکسترنال طراحی شدند. پروتکل NVMe (مخفف Non-Volatile Memory Express) به نسبت پروتکل قبل تکنولوژی جدید تری دارد و با همه گیری استفاده از SSD ها به وجود آمد. باید توجه داشت که پروتکل AHCI تنها بر روی درگاه های SATA مورد استفاده قرار می‌گیرد. پروتکل های حافظه SSD به دو دسته کلی پروتکل AHCI و پروتکل NVMe تقسیم می شوند. هارد های SSD به دلیل انواع مختلف و کارایی خاصی که دارند باید ارتباط کاملی با مادربورد داشته باشند.

http://738sms.ir