پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 20 و GTX 16 “Turing” پشتیبانی غیررسمی نوار قابل تغییر اندازه را دریافت می‌کنند

پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 20 و GTX 16 "Turing" پشتیبانی غیررسمی نوار قابل تغییر اندازه را دریافت می‌کنند

درایور غیررسمی NVStrapsReBar UEFI پشتیبانی از نوار قابل تغییر اندازه را در پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 20 و GTX 16 “Turing” فعال کرده است.

پشتیبانی از نوار قابل تغییر اندازه به پردازنده های گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 20 و GTX 16 “Turing” با NVStrapsReBar ارائه می شود

بار قابل تغییر اندازه یکی از ویژگی‌هایی است که از زمانی که چند سال پیش معرفی شد، به یکی از اجزای اصلی صنعت تبدیل شده است. فناوری که بخشی از مشخصات PCI است به CPU اجازه می دهد تا از طریق اتصال PCIe به کل فضای حافظه GPU دسترسی داشته باشد، بنابراین هر گونه تنگنا را از بین می برد و عملکرد بالاتری را ارائه می دهد.

در حالی که در ابتدا در برخی از GPU ها و مادربردها پشتیبانی می شد، پشتیبانی از Resizable BAR به بسیاری از پلتفرم های قدیمی گسترش یافته است، اما به نظر می رسد برخی از محبوب ترین GPU های رایج مانند GPU های GeForce RTX 20 و GTX 16 تورینگ NVIDIA فاقد این پشتیبانی هستند. انویدیا حتی تولید این پردازنده‌های گرافیکی را متوقف کرده است، اما چندین گیمر GeForce هنوز از آن‌ها استفاده می‌کنند، زیرا می‌توان آن‌ها را از بازارهای دست دوم با نرخ‌های ارزان قیمت خریداری کرد و همچنان عملکرد مناسبی ارائه می‌دهند. اخیراً گزارش دادیم که دوران «GeForce GTX» در سال جاری چگونه به پایان رسید.

منبع تصویر: GitHub

یک بار دیگر، به دلیل محبوبیت و کاربردشان، این پردازنده‌های گرافیکی قدیمی‌تر NVIDIA GeForce RTX 20 و GTX 16 همچنان می‌توانند از نوار قابل تغییر اندازه بهره ببرند و از آنجایی که هیچ درایور رسمی یا پشتیبانی UEFI وجود ندارد، یک درایور غیر رسمی UEFI به نام «NVStrapsReBar» برای فعال کردن آن ساخته شده است. چنین حمایتی گزارش شده است که کارت های قدیمی GeForce 10 “Pascal” پشتیبانی نمی شوند اما پردازنده های گرافیکی سری RTX 20 و GTX 16 پشتیبانی می شوند. طیف وسیعی از پیکربندی‌ها آزمایش شدند و به نظر می‌رسد که پشتیبانی از Resizable BAR واقعاً کار می‌کند.

آیا برای فعال کردن ReBAR روی پردازنده گرافیکی باید یک تصویر UEFI جدید روی مادربرد فلش کنم؟

بله، این روش برای پردازنده‌های گرافیکی تورینگ (GTX 1600 / RTX 2000) کار می‌کند.

(برخی ایده ها برای به کار انداختن آن بدون مودینگ UEFI منتشر شده است، اما ممکن است از نظر فنی امکان پذیر نباشد و هیچ چیزی اجرا نشود.)

معمولاً این بایوس ویدیویی (vBIOS) است که باید ReBAR را فعال کند، اما vBIOS به صورت دیجیتالی امضا شده است (NVIDIA vBIOS نیز رمزگذاری شده است) و توسط موددرها و کاربران نهایی قابل تغییر نیست (قفل شده است). تصویر UEFI مادربرد نیز می تواند امضا شود یا بررسی یکپارچگی داشته باشد، اما به طور کلی خوشبختانه آنقدر قفل نیست، و کاربران و مددرهای UEFI اغلب هنوز راهی برای اصلاح آن دارند.

برای بردهای قدیمی بدون ReBAR، افزودن قابلیت ReBAR به گزینه Above 4G Decoding در تنظیمات UEFI شما بستگی دارد، که باید از قبل روشن شود و CSM باید غیرفعال شود.

شماره 1 را برای لیستی از GPUهای فعال شناخته شده (و مادربردها) بررسی کنید.

از طریق NVStrapsReBar

راهنمای کامل برای فعال کردن Resizable BAR برای GPU های قدیمی NVIDIA در اینجا ذکر شده است. در حالی که این فناوری مزایایی در ارائه افزایش عملکرد دارد، موارد خاصی وجود دارد که فعال کردن BAR می‌تواند منجر به عدم افزایش عملکرد در بدتر شود، حتی برخی از عملکردها را از دست می‌دهد (در بهترین حالت حاشیه‌ای) بنابراین باید آزمایش کنید که آیا بازی‌ای که در حال انجام آن هستید می‌شود یا خیر. مزیت پشتیبانی از بار قابل اندازه گیری مجدد یا خیر.

این داستان را به اشتراک بگذارید

فیس بوک

توییتر

منبع: https://wccftech.com/nvidia-geforce-rtx-20-gtx-16-turing-gpus-unofficial-resizable-bar-support-nvstrapsrebar/