هارد کامپیوتر اینترنال HDD استوک اچ پی استوک | asusmag

هارد دیسک رومیزی یا هارد دیسک دسکتاپی ، علاوه بر کابل USB که برای انتقال داده به دستگاه وصل می شود، دارای یک آداپتور برق نیز می باشد که وظیفه آن تامین برق مورد نیاز هارد است. محبوبیت اس اس دی های M.2 به دلیل سازگاری بالای این دسته از حافظه های SSD است. حافظه های M.2 از درگاه SATA و PCIe و یا همزمان هر دو پشتیبانی می کنند. پایه اتصال SATA که شناخته شده ترین کانکتور برای اتصال حافظه است در حافظه های اس اس دی امروزی با نام SATA III موجود است. پس اگر از اس اس دی با رابط SATA استفاده می کنید باید آن را به پورت متناسب با هارد متصل کنید. SSD ها بدون هیچ گونه قطعه متحرک اطلاعات را بر روی تراشه حافظه ذخیره می کنند.

حافظه‌های SSD نسبت به هاردهای HDD سرعت انتقال داده و خواندن اطلاعات بالاتری دارند به همین دلیل نسبت HDD قیمت بالاتری دارند؛ در برخی مدل‌ها تا چند ده برابر سریع‌تر هستند. تفاوت دیگر حافظه SSD با هارد HDD در مقاومت آن است؛ حافظه SSD به دلیل عدم وجود هرگونه قطعه مکانیکی در آن نسبت به ضربه حساس نیستند. برای مثال حتی اگر در حین انتقال اطلاعات به حافظه SSD ضربه وارد شود، اتفاقی برای آن نمی‌افتد و اطلاعات شما نیز از دست نخواهند رفت. این شرکت برای دسته بندی هاردهای خود از رنگ های گوناگونی استفاده نموده که کاربران می توانند با توجه به نیاز خود مبنی بر کاربرد مصرف و میزان حجم لازم، یکی از آن ها را انتخاب نمایند. هارد اینترنال دارای دو اتصال اصلی است که یکی از آن ها برای پاور و دیگری برای داده است.

هارددیسک اینترنال وسترن دیجیتال سری رد پلاس مدل WD40EFZX ظرفیت 4 ترابایت

هر یک از این کمپانی ها هر ساله فناوری های جدیدی را به دنیا معرفی می کنند و هارد اینترنال جدید خود را در مدل های متنوع تری روانه بازار می سازند. حافظه SSD هنگام خواندن و نوشتن داده ها سریع تر از HHD عمل می کند و شما با خرید هارد اینترنال SSD می توانید شرایط بهتری را تجربه کنید. برای خرید هارد اینترنال پیشنهاد می کنیم ابتدا به قیمت آن توجه نموده و سپس با توجه به نیاز خود، خرید خود را انجام دهید. برند های مختلفی در حال تولید هارد دیسک اینترنال هستند که هر کدام دارای ویژگی های مختلفی هستند و کاربران با توجه به نیاز میتوانند از فروشگاه لیون کامپیوتر خرید کنند. اگر زیاد کامپیوتر و لپ تاپ خود را روشن نمی‌کنید و با سرعت کند آن نیز مشکلی ندارید، پیشنهاد می‌کنم که دست به هارد خود نزنید و با همان هارد قبلی کار خود را انجام دهید.

ظرفیت و سرعت

این حافظه تقریبا تمام اطلاعات مورد نیاز کاربر از سیستم عامل تا برنامه‌ها و فایل‌ها را ذخیره می‌کند، بنابراین قطعه‌ای بسیار حائز اهمیت محسوب می‌شود. در حال حاضر دو نوع حافظه HDD و SSD در بازار موجود است، سرعت تبادل اطلاعات و قیمت هارد های مذکور وجه تمایز آنها است. وسترن دیجیتال نامی قدیمی مجله خبری محصولات ایسوس و آشنا در صنعت حافظه های ذخیره سازی است که از سال 1970 شروع به کار کرده و هارد اینترنال ها و هارد اکسترنال های بسیار مشهوری را تاکنون روانه بازار نموده است. وقتی صحبت از کیفیت درایوهای ذخیره سازی پیش می آید، کمتر کسی است که در مورد هارد دیسک های وسترن دیجیتال اطلاعات نداشته باشد.

http://738sms.irهاردهای SSD که جدیدا زیاد نامشان به گوش‌مان می‌خورد مخفف solid state drive است که هیچ قطعه‌ی متحرکتی مثل هاردهای HDD ندارد و سرعت بسیار بسیار زیادی نیز دارند. SSD ها دیسک داخلی ندارند و داخل SSD ها شاهد یک برد هستیم که اطلاعات برروی Flash NaND با سرعت بسیار زیاد نوشته و خوانده می‌شود. یکی از خوبی‌های این نوع از هاردها سرعت بسیار بالا و حفظ حالت شارژ و دشارژ است. به طور مثال هارد بنفش یک ترا یا هارد بنفش 4 ترا از مدل های هاردهای برند وسترن دیجیتال است. که اگر هریک از این عناوین را بشنوید لازم است بدانید منظور همان هارد دیسک یا همان هارد کامپیوتر است که در این مقاله شرح می دهیم. شرکت آمریکایی آی بی ام در سال‌های 1963 میلادی هارد IBM 1311 را عرضه کرد.

  • این حافظه نیز برای ذخیره داده هاست اما تفاوت هایی با هارد دیسک سخت دارد که آن نداشتن بازوی الکتروکی می باشد .
  • کامپیوترها دارای پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی، منبع تغذیه و رم و مادربرد و …
  • برای رفع مشکل غیر قابل حمل بودن این هارد ها، هارد های اکسترنال طراحی شدند.