هرآنچه که باید پیش از خرید پاور یا منبع تغذیه کامپیوتر بدانید | asusmag

معمولا وقتی برق AC به DC تغییر می باید، هنوز موج های مشخصی دارد که نیاز به هموار سازی آن ها نیز می باشد بنابر این فیلتر امواج را کاملا صاف نمی کند اما به میزان قابل توجهی آن ها را کاهش می دهد. معمولا به سمت چپ بالای مادربرد، مجله خبری محصولات ایسوس نزدیک ورودی/خروجی در یک طرح استاندارد متصل می شود. برای ذخیره‌سازی نوشته نیاز استوارد حساب کاربری خود شوید، اگر حساب کاربری نداریدثبت‌نام کنید. یک قاعده کلی می گوید که هرچه وزن پاور سنگین تر باشد، کیفیت آن نیز بهتر است.

  • فراموش نکنید که کارشناسان این مجموعه آماده مشاوره و پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.
  • برخی از وسایل الکترونیکی مانند لب تاپ های امروزی می توانند از هر دو این روش ها استفاده کنند.
  • در عین حال مزیت هایی دارد که هنوز استفاده از این مدل از انواع پاور کامپیوتر رواج دارد.
  • در حال حاضر بهترین برند‌های پاور که در بازار ایران حضور دارند، گرین، کورسیر، ایسوس و کولر مستر هستند.

از منظر عملکردی هیچ مشکلی در این مورد وجود ندارد، اگرچه مدیریت ضعیف کابل می‌تواند منجر به جریان هوا با کارآمدی کمتر شود، بنابراین باید مطمئن باشید که این کابل‌های اضافی مانع ایجاد نمی کنند. اگر قصد اسمبل کامپیوتر غیرمعمول و یا کیس‌های کوچک را ندارید، از این ویژگی عبور کنید. با این حال در جدول زیر به صورت دقیق فرم فاکتورهای رایج و سایزشان ذکر شده است. تنها کافیست پیش از خرید، از تطابق و جای گرفتن آن‌ها در کیس خود اطمینان حاصل کنید. ویژگی این نوع طراحی در آن است که دمای کاری پاور، به واسطه کمتر شدن دمای هوای مکیده شده، پایین می آید. دو پاور با توان برابر ممکن است که خروجی‌های متفاوتی داشته باشند پس این نکته حائز اهمیت است به آن کمی توجه نمایید.

2# پاور کامپیوتر ماژولار

سایر ویژگی های ایمنی شامل عملکردهایی مانند حفاظت از اتصال کوتاه است که در صورت مواجهه با نوسانات برق می تواند بسیار مفید باشد. مناسب مهم است و اینکه چرا صرف اینکه قیمت پاور کامپیوتر ارزان باشد بهترین راه‌حل نیست، در اختیار شما قرار می‌دهیم. قیمت پاور و منبع تغذیه مستقیما به توان آن ربط دارد، هرچه توان پاور بیشتر شود قیمت آن نیز افزایش می یابد. یکی از فاکتور های مهم تاثیر گذار بر قیمت منبع تغذیه، برند آن می باشد. برند های ایرانی و خارجی هر کدام قیمت متفاوتی دارند و بسته به کیفیت آن قیمت تفاوت می کند. طراحی های اخیر در سرورها شامل منابع تغذیه ای است که پاور یدکی را ارائه می دهد که می تواند در زمانی که منبع تغذیه دیگر در حال استفاده است تعویض شود.

کابل تجمیع کننده وات پاور کامپیوتر 24 پین

قطعات کامپیوتر نیازمند جریان مستقیم هستند اما جریانی که داخل پریز وجود دارد متناوب است. درنتیجه یکی از وظایف پاور تبدیل جریان متناوب شهر، به جریان مستقیم موردنیاز قطعات است. البته باید در نظر داشته باشید که انتخاب از بین مدل های ماژولار و نیمه ماژولار می تواند سبب بالا رفتن هزینه شود. توان خروجی یک پاور با واحد وات نشان داده می شود و پاورها معمولا بر اساس توان خروجی خود قیمت های متفاوتی دارند. پاور یا منبع تغذیه با نام انگلیسی Power Supply Unit قطعه ای است که تعداد زیادی کابل به آن وصل است. یک رگولاتور ولتاژ های موج دار باقی مانده توسط فیلتر را کاهش خواهد داد، تا از وجود هرگونه ولتاژ اضافی یا افت ولتاژی که می تواند به دستگاه های متصل یا به منبع تغذیه آسیب برساند ایمن باشد.

محصولات مرتبط

در واقع تفاوت زیادی میان پاور معمولی و پاور گیمینگ وجود ندارد؛ اما بهتر است بدانید پاور گیمینگ به گونه ای طراحی شده تا برق بیشتری دریافت و به جریان بیاندازد و جریان برق را بیشتر به سمت سخت افزار هایی مانند کارت گرافیک یا مادربرد انتقال دهد. از این رو می توان عمر بالاتری برای کارت گرافیک یا cpu یا مادربرد گیمینگ در نظر گرفت و کارکرد آن ها را بهره وری شده دانست. منبع تغذیه و مادربرد تنها اجزای رایانه شخصی هستند که به طور مستقیم به هر قطعه سخت افزار دیگری در سیستم شما متصل می شوند.

http://738sms.ir