لیست قیمت مادربرد MotherBoard ۱۸ بهمن ایمالز | asusmag

اما پس از مدتی از ورود AT به بازار در بردهای اصلی، یک سوکت خاص متناسب با نوع پردازنده های قابل نصب، روی برد اصلی قرار گرفت و نصب پردازنده به وسیله‌ی کاربر نیز امکانپذیر شد. چون چیپست ارتباط بین پردازنده و دیگر دستگاه‌های روی سیستم را ساده‌تر می‌کند، چیپ‌های درون آن تقریباً در وسط مادربرد قرار می‌گیرند. بسیاری از چیپست‌های امروزی به صورت دو چیپ اصلی با نام‌ها پل شمالی و پل جنوبی (Southbridge و Northbridge) ساخته می‌شوند. یکی از درگاه‌های اتصال متداول در مادربردها محسوب می‌شود که کاربرد آن در استفاده از هاردهای HDD، حافظه‌های جامد 2.5 اینچی، درایوهای نوری و …

http://738sms.irبرند ازراک یکی دیگر از برندهای شناخته شده در عرصه تولید و ساخت کامپیوتر و تجهیزات آن به شمار می آید که در حال حاضر تمام تمرکز خود را بر روی تولید مادربرد، سینماهای خانگی و کامپیوترهای صنعتی گذاشته است. خوب است بدانید که این برند در ابتدا یکی از زیرشاخه های کمپانی بزرگ و معروف ایسوس بوده که در سال 2002 از ایسوس جدا شد و به عنوان یک کمپانی مستقل به فعالیت حرفه ای خود در این عرصه ادامه داد و در سال 2010 نیز این کمپانی تحت عضویت کمپانی Pegatron درآمد. مجله خبری محصولات ایسوس شرکت ازراک از آوریل 2013 به صورت رسمی وارد عرصه تولید و ساخت مادربرد شد و در حال حاضر لقب سومین کمپانی بزرگ در عرصه تولید و ساخت مادربرد را از آن خود کرده است. پردازندۀ صوتی مورد استفاده در مادربرد است که به صورت یک چیپست و مجموعه‌ای از قطعات الکترونیکی بر روی مدار چاپی قرار دارد و وظیفۀ پردازش سیگنال‌های صوتی بر عهدۀ این بخش است. از معروف‌ترین پردازنده‌های صوتی مورد استفاده در مادربردها می‌توان به مدل‌های مختلف کمپانی Realtek اشاره کرد.

Motherboard ASUS PRIME B660 PLUS D4

دوم، اگر در هر دو سوکت از ماژول‌های ۱۶ لین PCIe استفاده شود، پردازنده تنها ۸ لین را به هر یک اختصاص می‌دهد و بدین ترتیب با وجود پشتیبانی مادربرد، اما به‌دلیل محدودیت پردازنده پهنای باند درگاه‌ها نصف می‌شود. درواقع آن‌ها تعداد محدودی از لین‌ها (یا خطوط ارتباطی PCI.E) را پشتیبانی می‌کنند. بنابراین هرچه تعداد کارت‌هایی که به پردازنده متصل می‌شوند، بیشتر باشد، به همان نسبت از تعداد خطوطی که به هر کارت اختصاص می‌یابد، کاهش می‌یابد. تقریباْ همه‌ی ما یک کامیپوتر در محل کار، مدرسه یا خانه داریم که هرکدام ممکن است به نوع مختلفی از آن بهره ببریم.به احتمال زیاد شغل بسیاری از مردم نیز به کامپیوتر یا اجزای آن مرتبط است.

  • در مادربردی که در حال بررسی آن هستیم، پردازنده‌ی که روی آن سوار می‌شود دارای دو کنترل کننده‌ی حافظه است که هر کدام از آن‌ها دو حافظه را کنترل می‌کنند؛ از این رو در کل چهار سوکت وجود دارد.
  • وب سایت رهاکو به عنوان یک هلدینگ مهندسی توانسته است بعنوان مرجع مجازی سازی ایران رفرنس و منبع معتبری در زمینه مجازی سازی و همچنین ارائه خدمات و محصولات حوزه مجازی سازی شما را یاری کند.
  • در این مادربرد، سوکت‌های حافظه به گونه‌ای رنگی شده‌اند تا به کاربر اطلاع دهند که کدام یک توسط کدام کنترلر مدیریت می‌شوند.
  • روی مادربردهای بر اساس AMD ارتباط کارت تصویر را فراهم می‌کند چون کنترل گر حافظه درون CPU قرار دارد.
همچنین از پکیج PGA پشتیبانی می‌کنن و سرعت باس اونا بین 100 تا 200 مگاهرتزه. این سوکت CPU با پردازنده‌های Intel Core 2 Dou، Intel Core 2 Quad و Intel Xeon سازگارن. پردازنده‌های Durons و AMD برای مادربردهای سوکت A طراحی شدن و سرعت باس اون‌ها بین 100 تا 200 مگاهرتزه. این نوع مادربرد 462 پین پردازنده دارن و از پکیجینگ PGA هم پشتیبانی می‌کنن. مادربردهای ATX می‌تونن تا چند سال ارتقای سخت افزارتون رو پشتیبانی کنن.

برند ایسوس در زمینه تولید قطعات مختلف کامپیوتری فعالیت دارد و به خصوص در زمینه تولید مادربرد، بسیار قوی عمل کرده است و همیشه مادربردهای این برند جزو پرفروش ترین و بهترین مادربردها دیده شده است. یکی از محبوب ترین مادربردهای این برند، مادربرد PRIME H310-PLUS است که بسیار بهینه می باشد و هزینه مناسبی نیز دارد. به طور کلی می توان گفت که با توجه به کارایی، مادربردهای ایسوس انتخاب های مناسب تر و با قیمت های اقتصادی تری را در اختیار مشتریان قرار می دهد.

مادربرد ایسوس مدل ASUS TUF GAMING B660-PLUS WiFi D4